609
עריכות
שורה 36: | שורה 36: | ||
אחר כך התיישב הרב יאלעס כנראה על הספסל הקטן שהי' שם והשאר עמדו. תוכן השיחה הייתה: בתחילה הרבי שאלו על ספרו האם עומד להוציא אותו שיהיה מוכן להשתמש בו כרוך, אחר כך אמר לו הרבי שיצטרכו לספור "ספירת העומר" עד שהספר יהיה מוכן. אחר כך שאל את הרבי מדוע ה[[רמב"ם]] אינו כותב בנוגע למצוה שחייב אדם להקביל פני רבו ברגל. [זהו הסיבה שהוא מגיע בכל [[שנה]] לרבי ב[[חוה"מ]] [[פסח]] אחר כך שאל האם צריך להכין את ארץ ישראל ל[[משיח]] על ידי שיכבשוה. | אחר כך התיישב הרב יאלעס כנראה על הספסל הקטן שהי' שם והשאר עמדו. תוכן השיחה הייתה: בתחילה הרבי שאלו על ספרו האם עומד להוציא אותו שיהיה מוכן להשתמש בו כרוך, אחר כך אמר לו הרבי שיצטרכו לספור "ספירת העומר" עד שהספר יהיה מוכן. אחר כך שאל את הרבי מדוע ה[[רמב"ם]] אינו כותב בנוגע למצוה שחייב אדם להקביל פני רבו ברגל. [זהו הסיבה שהוא מגיע בכל [[שנה]] לרבי ב[[חוה"מ]] [[פסח]] אחר כך שאל האם צריך להכין את ארץ ישראל ל[[משיח]] על ידי שיכבשוה. | ||
וענה הרבי: שאין ללכת לכבוש כי זהו רק על ידי משיח כשיש [[סנהדרין]] וכו', רק אז אפשר לכבוש את הארץ אבל עדיין אין לכבוש, ומה שמדברים בנוגע ל[[ארץ הקודש]] זהו לא מלחמה אלא מצד ההל' ב[[שו"ע]] הלכות [[שבת]] סימן שכ"ט שנכרים שצרו על עיירות מישראל ואפי' על עסקי קש ותבן מחללים עליהם את השבת ויוצאים עם כלי זיין וזהו אפילו אם זה יקרה ח"ו ב[[ברוקלין]] גם | וענה הרבי: שאין ללכת לכבוש כי זהו רק על ידי משיח כשיש [[סנהדרין]] וכו', רק אז אפשר לכבוש את הארץ אבל עדיין אין לכבוש, ומה שמדברים בנוגע ל[[ארץ הקודש]] זהו לא מלחמה אלא מצד ההל' ב[[שו"ע]] הלכות [[שבת]] סימן שכ"ט שנכרים שצרו על עיירות מישראל ואפי' על עסקי קש ותבן מחללים עליהם את השבת ויוצאים עם כלי זיין וזהו אפילו אם זה יקרה ח"ו ב[[ברוקלין]] גם כן יחללו עליהם את השבת וכו', וכאן מדובר בנוגע ל[[פקוח נפש]] ואפי' שזהו לא חלק מארץ ישראל על ידי שמחזירים את 'ימית' ו'עצמונה' 'חצר הדר' הרי הגבול זה 10 ק"מ קרוב יותר לת"א ב"ב וכפר חב"ד וזהו יותר סכנת נפשות. הרבי התבטא ואמר לו השמעת כזו שטות?! שמחזירים השטחים, וכן בנוגע למה שבגין חתם שבעוד 5 שנים ר"ל היל"ת, הוא יהיה יחד עם הפלסתינים וכן הזכיר בנוגע לכך שהיו חסידי חב"ד אצל בגין לרשום אותו ל[[ס"ת]], ואמר שימית אינה מארץ ישראל וע"ז אמר הרבי כנ"ל שאין זה נוגע אם זהו ארץ ישראל אלא מצד [[פקוח נפש]] וכאן ישנו אדם שמוכן לוותר על [[פקוח נפש]] בכדי שיקבל תקציב לישיבות.. (כשהרבי דיבר בנוגע למצב ב[[ארץ ישראל]] הוא דיבר חזק ובתוקף ובידו הק' עשה תנועת ביטול והכה על... וכו'). | ||
אחר כך שאל מהו הסדר ברמב"ם בנוגע ל[[ביאת משיח]]. ואמר הרבי שכתוב שיקום איש מבית דוד וכו' ויכוף כל ישראל וינצח ועדיין עם כל המעלות האלו הוא בן אדם פשוט ורק אחרי שבפועל יבנה את [[בית המקדש]] אז הוא יהיה המשיח. אחר כך אמר לו הרבי בנוגע ל"ווי וואנט משיח נאו" הרי נאו זהו גמטרי' ז"ן שזהו ענין הזן ומפרנס את ה[[עולם]] כולו בטובו שזהו ענין של הרחב פיך ואמלאהו [קאפי' פ"א] שזהו בין בגשמיות ובין ברוחניות, אחר כך אמר לרבי שהוא אדם מרומם מכל העם שכמו למעלה מכל העם ו[[נשמה כללית]] ו[[ראש בני ישראל]]. וכן הרבי אמר לו "יישר כח" על שבמי שברך שאומרים אצלו בביהכ"נ אין מוזכר על [[אתחלתא דגאולה]]. | אחר כך שאל מהו הסדר ברמב"ם בנוגע ל[[ביאת משיח]]. ואמר הרבי שכתוב שיקום איש מבית דוד וכו' ויכוף כל ישראל וינצח ועדיין עם כל המעלות האלו הוא בן אדם פשוט ורק אחרי שבפועל יבנה את [[בית המקדש]] אז הוא יהיה המשיח. אחר כך אמר לו הרבי בנוגע ל"ווי וואנט משיח נאו" הרי נאו זהו גמטרי' ז"ן שזהו ענין הזן ומפרנס את ה[[עולם]] כולו בטובו שזהו ענין של הרחב פיך ואמלאהו [קאפי' פ"א] שזהו בין בגשמיות ובין ברוחניות, אחר כך אמר לרבי שהוא אדם מרומם מכל העם שכמו למעלה מכל העם ו[[נשמה כללית]] ו[[ראש בני ישראל]]. וכן הרבי אמר לו "יישר כח" על שבמי שברך שאומרים אצלו בביהכ"נ אין מוזכר על [[אתחלתא דגאולה]]. |
עריכות