וילנה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 676 בתים ,  12 ביוני 2022
מ (החלפת טקסט – "מלחמת העולם השניה" ב־"מלחמת העולם השנייה")
שורה 44: שורה 44:


==ביקורי רבותינו נשיאינו בעיר==
==ביקורי רבותינו נשיאינו בעיר==
מלבד ביקורו הידוע של [[אדמו"ר הזקן]] בשנת תקל"ו, שנועד להשקטת המחלוקת באמצעות פגישה עם הגאון מוילנא, ידוע על שני ביקורים נוספים של רבותינו נשיאינו בעיר.
[[אדמו"ר הזקן]] ביקר בעיר מספר פעמים, כשהידוע שבהם היה בשנת [[תקל"ו]], יחד עם רבי [[מנחם מענדל מוויטבסק]] - ביקור שנועד להשקטת המחלוקת באמצעות פגישה עם הגאון מוילנא. הפגישה לא התקיימה עקב סירובו של הגאון.


[[אדמו"ר הריי"צ]] בשנת [[תרפ"ח]] בדרכו חזרה מווארשא לריגה עצר בעיר למשך שבוע מיום שלישי פרשת ויקהל פקודי עד בוקרו של יום שני שלאחריו, ונפגש עם [[חיים עוזר גורודזינסקי]] בענינים הנוגעים לעסקנות ציבורית{{הערה|תיאור מפורט מהביקור בתוך היכל הבעל שם טוב גליון מ' עמוד שפה.}} ופעם נוספת קצרה יותר בחודש אלול תרצ"ב{{הערה|תולדות חב"ד בפולין עמוד מב.}}, וכן [[הרבי]] ביקר בעיר כאשר נשלח על ידי [[אדמו"ר הריי"צ]] אל ר' חיים עוזר{{הערה|1=עדותו של ר' [[זושא ווילימובסקי]]. נדפסה ב[http://www.beismoshiach.org/Lashon_HaKodesh/pdf/535.pdf שבועון בית משיח גליון 535 עמוד 39].}}.
[[אדמו"ר הצמח צדק]] ביקר בווילנא בקיץ [[תקצ"ה]], נפגש עם תלמידי החכמים שבעיר ובראשם עם רב העיר, רבי [[אברהם אבלי מפאסוואל]].
 
בחודש אייר [[תרס"ט]] ביקרו בעיר [[אדמו"ר הרש"ב]] עם בנו [[אדמו"ר הריי"צ]], עבור אסיפה בענייני הכלל שהתקיימה בבית הכנסת החב"די בעיר. ב[[ל"ג בעומר]] אמר אדמו"ר הרש"ב מאמר חסידות בבית הכנסת.
 
בשנת [[תרפ"ח]], בדרכו חזרה מווארשא לריגה, עצר אדמו"ר הריי"צ בעיר למשך שבוע, מיום שלישי פרשת ויקהל פקודי עד בוקרו של יום שני שלאחריו, ונפגש עם [[חיים עוזר גורודזינסקי]] בענינים הנוגעים לעסקנות ציבורית{{הערה|תיאור מפורט מהביקור בתוך היכל הבעל שם טוב גליון מ' עמוד שפה.}}. ביקורים נוספים, קצרים יותר, התקיימו בחודש תמוז [[תרצ"א]] ובחודש אלול [[תרצ"ב]]{{הערה|תולדות חב"ד בפולין עמוד מב.}}.
 
[[הרבי]] ביקר בעיר כאשר נשלח על ידי אדמו"ר הריי"צ אל ר' חיים עוזר{{הערה|1=עדותו של ר' [[זושא ווילימובסקי]]. נדפסה ב[http://www.beismoshiach.org/Lashon_HaKodesh/pdf/535.pdf שבועון בית משיח גליון 535 עמוד 39].}}.


==בית הדפוס בוילנא==
==בית הדפוס בוילנא==
55

עריכות

תפריט ניווט