39,916
עריכות
(דף חדש: '''תינוק שנשבה''', היא הגדרה הלכתית לתינוק שנשבה לבין העכו"ם ואינו יודע מתורה ומצוות, וממילא הוא אנוס ע…) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''תינוק שנשבה''', היא הגדרה הלכתית לתינוק שנשבה לבין העכו"ם ואינו יודע מ[[תורה]] ומצוות, וממילא הוא אנוס על כך שאינו יכול לקיים את המצוות. | '''תינוק שנשבה''', היא הגדרה הלכתית לתינוק שנשבה לבין העכו"ם ואינו יודע מ[[תורה]] ומצוות, וממילא הוא אנוס על כך שאינו יכול לקיים את המצוות. | ||
ישנה מחלוקת הלכתית האם היהודים בדורנו, שגדלו בבתים שעזב את שמירת היהדות, אם הם מוכללים בהגדרה זאת. הרב [[שמואל וואזנר]], מסתפק בכך בספרו שבט הלוי". כמו כן דעת הרב יוסף שלום אלישיב<REF>בספר "פניני תפילה", העוסק בפסקי הלכה מהרב אלישיב מצוטטת התייחסותו לנושא.</REF> שמקור המונח בגמרא עוסק ב"תינוק שנשבה לבין הגויים" ואילו בימינו כל חילוני יושב בין [[יהודים]], | ישנה מחלוקת הלכתית האם היהודים בדורנו, שגדלו בבתים שעזב את שמירת היהדות, אם הם מוכללים בהגדרה זאת. הרב [[שמואל וואזנר]], מסתפק בכך בספרו שבט הלוי". כמו כן דעת הרב יוסף שלום אלישיב<REF>בספר "פניני תפילה", העוסק בפסקי הלכה מהרב אלישיב מצוטטת התייחסותו לנושא.</REF> שמקור המונח בגמרא עוסק ב"תינוק שנשבה לבין הגויים" ואילו בימינו כל חילוני יושב בין [[יהודים]], אי אפשר לומר שאינו יודע מהי [[שבת]], כיון שיש כל מיני אמצעי תקשורת ויודע ש'פרומע יידין' שומרים שבת. אם כן, כיוון שיודע שהוא יהודי, הוא היה צריך לחקור את האמת". | ||
דעת הרבי היא כי יהודים שאינם שומרים תורה ומצוות בדורנו הם בגדר "תינוק שנשבה", וכך לימד זכות על מאות אלפי בני ישראל שלמרות היותם בגדר זה, הם מקיימים כמה וכמה [[מצוות]]<REF>ראה שיחת ש"פ ויחי תנש"א ועוד.</REF>. | דעת הרבי היא כי יהודים שאינם שומרים תורה ומצוות בדורנו הם בגדר "תינוק שנשבה", וכך לימד זכות על מאות אלפי בני ישראל שלמרות היותם בגדר זה, הם מקיימים כמה וכמה [[מצוות]]<REF>ראה שיחת ש"פ ויחי תנש"א ועוד.</REF>. |
עריכות