קץ הימים וקץ הימין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
ב[[תורת החסידות]] מוסבר, שב{{מונחון|קץ הימים|סוף הגלות}} יתגלה {{מונחון|קץ הימין|סוף ההעלם}}.
'''קץ הימים''' ב[[קבלה]] מורה על סוף זמן ה[[גלות]] בו יתגלה '''קץ הימין''' שהוא סוף ההעלם.


==מקור המושג==
==מקור המושג==
ישנם בקבלה שני הסברים על הפסוק "ויהי מקץ שנתיים ימים"{{הערה|תחילת פרשת מקץ.}}
ישנם ב[[קבלה]] שני הסברים על הפסוק "ויהי מקץ שנתיים ימים"{{הערה|תחילת פרשת מקץ.}}


'''הזהר''' מסביר{{הערה|ר"פ מקץ קצ"ג ע"א.}} שזומלכות שתיהן נקראות 'שנה'. ופירוש "כעבור שנתיים ימים" הוא יחוד ז"א ומלכות שאז (בזמן היחוד וע"י היחוד) "נולדה" גאולת יוסף (על דרך יחוד איש ואישה שממשיך כח האין סוף - ובכח זה נולד הולד).
'''הזהר''' מסביר{{הערה|ר"פ מקץ קצ"ג ע"א.}} ש[[ז]] ו[[מלכות]] שתיהן נקראות 'שנה'. ופירוש "כעבור שנתיים ימים" הוא [[יחוד (קבלה)|יחוד]] ז"א ומלכות שאז (בזמן היחוד וע"י היחוד) "נולדה" גאולת יוסף (על דרך יחוד איש ואישה שממשיך כח האין סוף - ובכח זה נולד הולד).


'''והאר"י ז"ל'''{{הערה|בלקו"ת להאר"י, בפרשת מקץ.}} מבאר, שהפסוק לא מדבר על קץ '''הימים''' אלא עך קץ '''הימין'''.
'''האריז"ל'''{{הערה|בלקו"ת להאר"י, בפרשת מקץ.}} מבאר, שהפסוק לא מדבר על קץ '''הימים''' אלא על קץ '''הימין'''.


==בתורת החסידות==
==בתורת החסידות==
מסביר [[רבי מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר הצמח צדק)|הרבי הצ"צ]]{{הערה|שורש ההסבר באוה"ת ר"פ מקץ, ופרטים שונים מוסברים במקומות רבים נוספים אצל כל רבותינו נשיאי חב"ד.}}, שאין כאן מחלוקת, אלא הסבר לשני עניינים כלליים שיתרחשו בעת הגאולה:
מסביר [[רבי מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר הצמח צדק)|אדמו"ר הצמח צדק]]{{הערה|שורש ההסבר באור התורה ר"פ מקץ, ופרטים שונים מוסברים במקומות רבים נוספים אצל כל רבותינו נשיאי חב"ד.}}, שאין כאן מחלוקת, אלא הסבר לשני עניינים כלליים שיתרחשו בעת הגאולה:


:'''קץ הימין''' - סוף ההעלם. תסתיים האפילה ויתגלה האור [[עתיק יומין|דעתיקא קדישא]].
:'''קץ הימין''' - סוף ההעלם. תסתיים האפילה ויתגלה האור [[עתיק יומין|דעתיקא קדישא]].
שורה 21: שורה 21:


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תורת החסידות]]

תפריט ניווט