4,513
עריכות
מ (החלפת טקסט – "יחד עם זאת" ב־"עם זאת") |
(←ענינה) |
||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 10: | שורה 10: | ||
ארבעת הדרגות שבנפש האדם (נפש, רוח, נשמה, חיה) מכוונות כנגד ארבעת [[אותיות]] [[שם הוי"ה]]. היחידה מכוונת כנגד [[קוצו של יו"ד]] של [[שם הוי"ה]]{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/29/27a.htm לקוטי תורה ראה כז, א].}}. | ארבעת הדרגות שבנפש האדם (נפש, רוח, נשמה, חיה) מכוונות כנגד ארבעת [[אותיות]] [[שם הוי"ה]]. היחידה מכוונת כנגד [[קוצו של יו"ד]] של [[שם הוי"ה]]{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/29/27a.htm לקוטי תורה ראה כז, א].}}. | ||
היא אחת משני כוחות ה[[מקיף|מקיפים]] שבנפש, שהם [[חיה]] ו[[יחידה]], כלומר כוחות אלו אינם יכולים להתגלות בעצמם, אלא רק הארה מהם, היא שמפעילה את הכוחות הפנימיים. אלא שבעוד | היא אחת משני כוחות ה[[מקיף|מקיפים]] שבנפש, שהם [[חיה (חלק הנפש)|חיה]] ו[[יחידה]], כלומר כוחות אלו אינם יכולים להתגלות בעצמם, אלא רק הארה מהם, היא שמפעילה את הכוחות הפנימיים. אלא שבעוד החיה נקראת בשם [[מקיף הקרוב]], נקראת היחידה בשם [[מקיף הרחוק]]. | ||
==פעולתה== | ==פעולתה== | ||
שורה 28: | שורה 28: | ||
*'''ב[[ארבע אמות]] של האדם''': הדין הוא ש"ארבע אמות של אדם קונות לו בכל מקום"{{הערה|בבא מציעא י, א.}}. הסיבה לכך היא כי בארבע אמותיו של אדם מתפשטת בחינת היחידה שבו, ועל ידה יכול לקנות את החפצים המונחים שם{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/inyono/22.htm קונטרס הנ"ל, סעיף כ'].}}. | *'''ב[[ארבע אמות]] של האדם''': הדין הוא ש"ארבע אמות של אדם קונות לו בכל מקום"{{הערה|בבא מציעא י, א.}}. הסיבה לכך היא כי בארבע אמותיו של אדם מתפשטת בחינת היחידה שבו, ועל ידה יכול לקנות את החפצים המונחים שם{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/inyono/22.htm קונטרס הנ"ל, סעיף כ'].}}. | ||
עיקר הענין של גילוי היחידה יהיה ב[[ביאת המשיח]]{{הערה|1=קונטרס הנ"ל, סעיף ה'. ועוד. וב[http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/2/7/index.htm ד"ה פדה בשלום תשמ"ו] ס"ט, שגילוי היחידה בימות המשיח הוא באין ערוך לגילוי היחידה בעבודת ה' כעת.}}. דרגת נשמתו של [[מלך המשיח]] היא בחינת היחידה, והוא כולל בנשמתו את כל בחינות היחידה שבנשמותיהם של כל ישראל - ולכן בחינת היחידה אצל כל יהודי היא [[ניצוץ משיח|ניצוץ מנשמתו של משיח]], ומשיח בעצמו נקרא "יחידה הכללית"{{הערה|1=קונטרס הנ"ל סעיף ה', ובהנסמן בהערה 36 שם. ד"ה פדה בשלום תשמ"ו הנ"ל, ובהנסמן בהערה 55 שם. ועוד. וראה בערך [[ניצוץ משיח#דרגתו ועניינו|ניצוץ משיח]].}}. כאשר יתגלה משיח, והיחידה שבנשמתו תאיר בעולם, הוא יפעל שבעולם כולו תורגש בחינת היחידה שבו. זו הסיבה שאז יהיו [[חיים נצחיים]], מכיון שהחיות הנמשכת מבחינת היחידה היא נצחית וללא שינויים. וזו הסיבה לכך שב[[תורתו של משיח]] תתגלה [[פנימיות התורה]], בחינת היחידה שבתורה{{הערה|קונטרס הנ"ל סעיף ה', ובהערות.}}. | עיקר הענין של גילוי היחידה יהיה ב[[ביאת המשיח]]{{הערה|1=קונטרס הנ"ל, סעיף ה'. ועוד. וב[http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/2/7/index.htm ד"ה פדה בשלום תשמ"ו] ס"ט, שגילוי היחידה בימות המשיח הוא באין ערוך לגילוי היחידה בעבודת ה' כעת.}}. דרגת נשמתו של [[מלך המשיח]] היא בחינת היחידה, והוא כולל בנשמתו את כל בחינות היחידה שבנשמותיהם של כל ישראל - ולכן בחינת היחידה אצל כל יהודי היא [[ניצוץ משיח|ניצוץ מנשמתו של משיח]], ומשיח בעצמו נקרא "יחידה הכללית"{{הערה|1=קונטרס הנ"ל סעיף ה', ובהנסמן בהערה 36 שם. ד"ה פדה בשלום תשמ"ו הנ"ל, ובהנסמן בהערה 55 שם. ועוד. וראה בערך [[ניצוץ משיח#דרגתו ועניינו|ניצוץ משיח]].}}. כאשר יתגלה משיח, והיחידה שבנשמתו תאיר בעולם, הוא יפעל שבעולם כולו תורגש בחינת היחידה שבו. זו הסיבה שאז יהיו [[חיים נצחיים]], מכיון שהחיות הנמשכת מבחינת היחידה היא נצחית וללא שינויים. וזו הסיבה לכך שב[[תורתו של משיח]] תתגלה [[פנימיות התורה]], בחינת היחידה | ||
ב שבתורה{{הערה|קונטרס הנ"ל סעיף ה', ובהערות.}}. | |||
=בזמן ראש חודש מתגלה היחידה | |||
==היחידה והכוחות הפנימיים== | ==היחידה והכוחות הפנימיים== |
עריכות