אור הסובב כל עלמין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''אור הסובב כל עלמין''' הוא [[אור]] אלוקי המחיה את העולמות בבחינת ריחוק, שמקיף את כל העולמות ומאיר בהם בהארה שווה.
'''אור הסובב כל עלמין''' הוא ה[[אור]] המהווה ומחיה את העולמות, אך באופן שאין הם מרגישים זאת ועד שכלל אינם מודעים אליו.


שורש אור הסובב הוא ב[[טהירו עילאה]] שהוא ה[[רשימו]] הנותר במקום ה[[חלל הפנוי]] שנוצר לאחר ה[[צמצום]].
שורש אור הסובב הוא ב[[טהירו עילאה]] שהוא ה[[רשימו]] הנותר במקום ה[[חלל הפנוי]] שנוצר לאחר ה[[צמצום]].
שורה 8: שורה 8:
יש להזהר מפני עיוות ב[[מחשבה]] - שלא ליחס תכונות [[גשמיות]] באלקות.
יש להזהר מפני עיוות ב[[מחשבה]] - שלא ליחס תכונות [[גשמיות]] באלקות.


האור האלקי הסובב כל עלמין, אין זה שהוא סובב ומקיף מלמעלה - בבחינת מקום ח"ו. אדרבה, מפאת היותו אין סוף - בלי גבול, הרי [[לית אתר פנוי מיניה]] (אין מקום פנוי ממנו), ונמצא למטה כמו למעלה - גם בארץ הלזו הגשמית.
אור זה לא נקרא סובב ומקיף כי אינו נמצא בעולמות{{הערה|אדרבה, מפאת היותו אין סוף - בלי גבול, הרי [[לית אתר פנוי מיניה]] (אין מקום פנוי ממנו), ונמצא למטה כמו למעלה - גם בארץ הלזו הגשמית.}}, אלא מפני שהוא כל-כך רוחני ומופשט עד שאף אחד אינו יכול להשיגו ולחוש בו, מפני שהוא סובב ומקיף את תחושת ה"מקבלים" והשגתם. בלשון החסידות נקרא דבר זה השפעה בבחינת ריחוק - מכיוון שהוא נעלה בלי ערך '''לכל''' העולמות הרי הוא מקיף אותם בשווה, והשפעתו שווה בכולם.
 
אך מכל מקום נקרא "אור הסובב", מפני שמהותו כל-כך גבוהה ערכית, והוא כל-כך רוחני ומופשט, שאף אחד אינו יכול להשיגו ולחוש בו, והוא סובב ומקיף את תחושת ה"מקבלים" והשגתם.


לפיכך יש לציין באור זה כמה פרטים:
לפיכך יש לציין באור זה כמה פרטים:
1,617

עריכות

תפריט ניווט