דבר מלכות ויצא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 182 בתים ,  10 באוקטובר 2021
עריכה נוספת
(עריכה)
(עריכה נוספת)
שורה 7: שורה 7:
{{ציטוט צף|'''והדבר היחיד שחסר הוא – שיהודי יפקח את עיניו כדבעי, ויראה איך הכל כבר מוכן לגאולה!''' יש כבר את ה"שולחן ערוך", יש כבר את הלויתן ושור-הבר ויין המשומר, ויהודים כבר יושבים סביב השולחן – "שולחן אביהם" (מלך מלכי המלכים הקב"ה), יחד עם משיח צדקנו (כפי שכתוב בספרים שבכל דור ודור ישנו "א' מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח"), '''ובדורנו נשיא דורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר'''; ולאחרי ארבעים שנה מאז הסתלקות כ"ק מו"ח אדמו"ר יש כבר גם "לב לדעת ועינים לראות ואזנים לשמוע"}}
{{ציטוט צף|'''והדבר היחיד שחסר הוא – שיהודי יפקח את עיניו כדבעי, ויראה איך הכל כבר מוכן לגאולה!''' יש כבר את ה"שולחן ערוך", יש כבר את הלויתן ושור-הבר ויין המשומר, ויהודים כבר יושבים סביב השולחן – "שולחן אביהם" (מלך מלכי המלכים הקב"ה), יחד עם משיח צדקנו (כפי שכתוב בספרים שבכל דור ודור ישנו "א' מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח"), '''ובדורנו נשיא דורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר'''; ולאחרי ארבעים שנה מאז הסתלקות כ"ק מו"ח אדמו"ר יש כבר גם "לב לדעת ועינים לראות ואזנים לשמוע"}}
==רקע==
==רקע==
החל משנת [[תשנ"ב]] החל הרבי בתדירות גבוהה לציין בשיחות את זהותו של [[משיח]] במקביל למענות רבים שיצאו אז המאשרים את [[פרסום זהות משיח]], בשיחה זו הוסיף הרבי בהגהה במיוחד, לאחר הנכתב שבכל דור ישנו אחד [[משיח שבכל דור|הראוי להיות משיח]], שבדורנו הוא המשיח [[נשיא הדור]] {{כתב קטן|(ראה מסגרת)}}.
החל משנת [[תשנ"ב]] החל הרבי בתדירות גבוהה לציין בשיחות את זהותו של [[משיח]] במקביל למענות רבים שיצאו אז המאשרים את [[פרסום זהות משיח]], בשיחה זו הוסיף הרבי בהגהה במיוחד, לאחר הנכתב שבכל דור ישנו אחד [[משיח שבכל דור|הראוי להיות משיח]], שבדורנו המשיח הוא [[נשיא הדור]] {{כתב קטן|(ראה מסגרת)}}.
==תוכן השיחה==
==תוכן השיחה==
הרבי בשיחה ציין ששלימות עבודת ה[[צדיק]] הוא כאשר הוא יורד ל[[גשמיות]] העולם ופועל, ושלימות זאת מתבטא בכך שהצדיק נולד ונפטר באותו היום{{הערה|כלשון חז"ל:"שהקב"ה יושב וממלא שנותיהם של צדיקים מיום ליום ומחודש לחודש".}}, כפי שהיה אצל ה[[אבות]], [[משה רבינו]] ו[[אדמו"ר האמצעי]].
הרבי בשיחה ציין ששלימות עבודת ה[[צדיק]] הוא כאשר הוא יורד ל[[גשמיות]] העולם ופועל, ושלימות זאת מתבטא בכך שהצדיק נולד ונפטר באותו היום{{הערה|כלשון חז"ל:"שהקב"ה יושב וממלא שנותיהם של צדיקים מיום ליום ומחודש לחודש".}}, כפי שהיה אצל ה[[אבות]], [[משה רבינו]] ו[[אדמו"ר האמצעי]].
שורה 15: שורה 15:
הדבר המתבטא בכך שעל יעקב נכתב ש{{ציטוטון|מטתו שלימה}} המורה על השלימות של יעקב גם ל"מטה" בעולם הזה הגשמי, שהוא השוואת הדרגות, גם הנמוכות ביותר{{הערה|איחוד ה[[ראש]] וה[[רגל]]}}.
הדבר המתבטא בכך שעל יעקב נכתב ש{{ציטוטון|מטתו שלימה}} המורה על השלימות של יעקב גם ל"מטה" בעולם הזה הגשמי, שהוא השוואת הדרגות, גם הנמוכות ביותר{{הערה|איחוד ה[[ראש]] וה[[רגל]]}}.


* '''י"ב:''' הבירור בין [[יעקב]] ל[[עשיו]] – הוא חיבור אורות דתהו (שעשיו היה בחינת עולם תהו) בכלים דתיקון (ש[[יעקב]] היה בבחינת [[עולם התיקון]]).  
הרבי הוסיף שהמלאכים נשלחו ל[[עשיו]] ב[[פרשת וישלח]], נשלחו בשביל להגיד לעשיו שמכיוון שעשיו גמר כנראה את[[עבודת הבירורים]], יכולים שניהם, עשיו המבטא את [[עולם התהו]], ו[[יעקב]] המבטא את [[עולם התיקון]], להתאחד ולחבר את האורות דתהו בכלים דתיקון.
 
* '''י"ג - י"ד:''' אחד מסימני ה[[גאולה]] הוא:ש"[[אבן מקיר תזעק]]", שגשמיות העולם עצמה (האבן), הנפעל, מגלה את כח הפועל שבו.
* '''י"ג - י"ד:''' אחד מסימני ה[[גאולה]] הוא:ש"[[אבן מקיר תזעק]]", שגשמיות העולם עצמה (האבן), הנפעל, מגלה את כח הפועל שבו.
* '''ט"ו:'''תורת החסידות של [[אדמו"ר האמצעי]] הייתה באופן של "[[רחובות הנהר]]". משא"כ אצל [[אדמו"ר הצמח צדק]] שהיה בעיקר החידוש שהיה משווה תורת החסידות עם תורת הנגלה.  
* '''ט"ו:'''תורת החסידות של [[אדמו"ר האמצעי]] הייתה באופן של "[[רחובות הנהר]]". משא"כ אצל [[אדמו"ר הצמח צדק]] שהיה בעיקר החידוש שהיה משווה תורת החסידות עם תורת הנגלה.  

תפריט ניווט