כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ביטול גרסה 498690 של חב"דפדי פעיל (שיחה)
(החלפת הדף בתוכן "{{למ}}")
תגית: החלפה
(ביטול גרסה 498690 של חב"דפדי פעיל (שיחה))
תגית: ביטול
 
שורה 1: שורה 1:
{{למ}}
'''"כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו"''' הוא פסוק בישעיהו{{הערה|פרק מג, פסוק ז}} המרמז על החלוקה לארבע [[עולם|עולמות]] - אצילות, בריאה, יצירה ועשיה.
 
==ביאור הפסוק על פי חסידות==
 
* "כל הנקרא בשמי" מוסב על [[עולם האצילות]], שם שורה [[אור אין סוף]] ממש, ולכן עולם זה נקרא בשמו של [[הקדוש ברוך הוא]] ממש.
 
* "ולכבודי" מוסב על [[מלכות דאצילות]], שספירת ה[[מלכות]] נקראת בשם "כבוד", וספירה זו נמשכת בשלושת העולמות [[בי"ע]], "בראתיו יצרתיו אף עשיתיו".
 
* "בראתיו" מוסב על [[עולם הבריאה]]. בריאה היא יצירה מיש ואין, וכך גם [[עולם הבריאה]] הוא נוצר יש מאין מעולם האצילות, והוא התחלת היש.
 
* "יצרתיו" מוסב על [[עולם היצירה]]. יצירה היא יצירה של יש מיש.
 
* "אף עשיתיו" מוסב על [[עולם העשייה]]. לשון "אף" מעידה על הבדלה, שעולם זה נבדל ומרוחק מעולם בריאה ויצירה.
 
==ראו גם==
*[[אבי"ע]]
 
{{הערות שוליים}}
 
[[קטגוריה:פסוקים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
9,454

עריכות

תפריט ניווט