27,062
עריכות
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א" ב־"קטגוריה:חסידים בתקופת אדמו"ר שליט"א") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|") |
||
שורה 165: | שורה 165: | ||
::יצא לי לראות היום עיתון כפ"ח מחודש כסלו השתא, יש כתבה של הרב אשכנזי בנושא. בעז"ה אבדוק ואעדכן אתכם. --[[משתמש:ll|לל]] ([[שיחת משתמש:Ll|מדברים]]) 22:24, 8 ביוני 2010 (UTC) | ::יצא לי לראות היום עיתון כפ"ח מחודש כסלו השתא, יש כתבה של הרב אשכנזי בנושא. בעז"ה אבדוק ואעדכן אתכם. --[[משתמש:ll|לל]] ([[שיחת משתמש:Ll|מדברים]]) 22:24, 8 ביוני 2010 (UTC) | ||
:::לכאורה [[ראייה|נראה]], ש[[קבלת שבת]] תלויה בקבלת האדם [[שבת]] על עצמו, ולכן בראשון משניהם שנעשה, ישנו קבלת שבת. כך אכן מוכח מהפוסקים בסימן רס"ג סעיף ה' שם מובא, כי יש אומרים שאסור [[לברך]] ואחר כך להדליק, כי אם יעשה כך נחשב שקיבלה ה[[אשה]] על עצמה שבת בברכה ושוב אסור לה להדליק{{ | :::לכאורה [[ראייה|נראה]], ש[[קבלת שבת]] תלויה בקבלת האדם [[שבת]] על עצמו, ולכן בראשון משניהם שנעשה, ישנו קבלת שבת. כך אכן מוכח מהפוסקים בסימן רס"ג סעיף ה' שם מובא, כי יש אומרים שאסור [[לברך]] ואחר כך להדליק, כי אם יעשה כך נחשב שקיבלה ה[[אשה]] על עצמה שבת בברכה ושוב אסור לה להדליק{{הערה|ומכאן מוכח שבברכה ישנה קבלת שבת.}}, ולכן תדליק ואח"כ תברך. כך גם מביא [[אדמו"ר הזקן]] שכן המנהג מטעם הנ"ל{{הערה|שם סעיף ח'.}}. ואילו באותו סימן מביא אדמו"ר הזקן שישנה מחלוקת אם הקבלת שבת הינה בהדלקת הנרות - שלפי זה יש להשליך לארץ את הנרות שהדליק - מכיון שאסור לכבותן כיון שחל עליו שבת{{הערה|ומכאן משמע שהכוונה היא שקבלת שבת חלה כבר בהדלקת הנר ולא בברכה.}} או שמא דווקא בהתחלת [[תפילת ערבית של שבת]]. ומכיון שאדה"ז לא מביא דיעה שלישית, משמע שאכן כיון שהיום ההדלקה היא לפני ברכה, חלה שבת כבר בהדלקה שהיא '''הראשונה''' מלפני הברכות. | ||
:::ואגב, מעניין שמובא שהמנהג לכסות את העינים עד הברכה, כדי שיהיה עובר לעשייתן, ומכאן שהחפצא של המצווה היא ההנאה שבראיית הנרות ולא מעשה ההדלקה, ולכן מיקרי עובר לעשייתן, ומה שמברכים "להדליק" הכוונה שצריך לעשות מעשה שיהיה מודלק, אבל המצווה היא שיהיה מודלק וההדלקה היא רק הכשר מצווה. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 02:53, 10 ביוני 2010 (UTC) | :::ואגב, מעניין שמובא שהמנהג לכסות את העינים עד הברכה, כדי שיהיה עובר לעשייתן, ומכאן שהחפצא של המצווה היא ההנאה שבראיית הנרות ולא מעשה ההדלקה, ולכן מיקרי עובר לעשייתן, ומה שמברכים "להדליק" הכוונה שצריך לעשות מעשה שיהיה מודלק, אבל המצווה היא שיהיה מודלק וההדלקה היא רק הכשר מצווה. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 02:53, 10 ביוני 2010 (UTC) | ||
שורה 179: | שורה 179: | ||
:::מנין שאין זו טענה? מקובלני מרבותי שבטוען ונטען "ברי ושמא ברי עדיף". תשאל את הרב ווילשאנסקי. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 18:30, 10 ביוני 2010 (UTC) | :::מנין שאין זו טענה? מקובלני מרבותי שבטוען ונטען "ברי ושמא ברי עדיף". תשאל את הרב ווילשאנסקי. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 18:30, 10 ביוני 2010 (UTC) | ||
::::נו, באמת.. "המוציא מחבירו עליו הראיה" שכחת? אתה רוצה להוציא דבר ממשתמש אחר, עליך להוכיח זאת ולא די שנעמיד אותך על חזקתך שאתה צודק. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 18:35, 10 ביוני 2010 (UTC) | ::::נו, באמת.. "המוציא מחבירו עליו הראיה" שכחת? אתה רוצה להוציא דבר ממשתמש אחר, עליך להוכיח זאת ולא די שנעמיד אותך על חזקתך שאתה צודק. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 18:35, 10 ביוני 2010 (UTC) | ||
:::::אפילו אם תסבור כאביי בפרק מי שמת, שברי על ידי אחר מהני, זה דווקא בברי{{ | :::::אפילו אם תסבור כאביי בפרק מי שמת, שברי על ידי אחר מהני, זה דווקא בברי{{הערה|ואע"פ כן אין פוסקים כך אלא כרבא כמדומני. והטעם כי ברי ושמא זה דין בטוען ונטען ושייך דווקא בבעל הטענה עצמו.}} אבל שמא על ידי אחר וודאי שלא מהני. וכפשוט המוציא מחבירו עליו הראיה זה דווקא בבעל הטענה עצמו שטוען, אבל כשהוא עצמו לא טוען לא{{הערה|קל וחומר משם.}} --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 18:39, 10 ביוני 2010 (UTC) | ||
::::::כיון שלא ידעינא אי בעל הטענה איכא הכא או לאו, הרי "זכין לאדם שלא בפניו" ומאחריותי לטעון עבורו. וממ"נ אי איכא הרמנא, שיהיב לך את סיסמתו והכל על מקומו יבוא בשלום. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 18:43, 10 ביוני 2010 (UTC) | ::::::כיון שלא ידעינא אי בעל הטענה איכא הכא או לאו, הרי "זכין לאדם שלא בפניו" ומאחריותי לטעון עבורו. וממ"נ אי איכא הרמנא, שיהיב לך את סיסמתו והכל על מקומו יבוא בשלום. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 18:43, 10 ביוני 2010 (UTC) | ||