תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
|
שורה 17: |
שורה 17: |
|
| |
|
| *'''שביעי''' - התורה מתחילה עם דיני ה[[טהרה]] וה[[טומאה]] של כלים ומה שנמצא בתוך כלי. הפרשה מסתיימת בכך שהתורה אומרת כי ה' הוציא את בני ישראל ממצרים על מנת שהוא יהיה לנו ל[[אלוקים]], ולכן עלינו להיות [[קדוש]]ים, ולאכול רק [[אוכל כשר]], מה שעושה אותנו לקדושים. | | *'''שביעי''' - התורה מתחילה עם דיני ה[[טהרה]] וה[[טומאה]] של כלים ומה שנמצא בתוך כלי. הפרשה מסתיימת בכך שהתורה אומרת כי ה' הוציא את בני ישראל ממצרים על מנת שהוא יהיה לנו ל[[אלוקים]], ולכן עלינו להיות [[קדוש]]ים, ולאכול רק [[אוכל כשר]], מה שעושה אותנו לקדושים. |
|
| |
| ==בתורת החסידות==
| |
| [[הרבי מליובאוויטש]] מבאר{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חכ"ב עמ' 41 ואילך}} שהקשו המפרשים{{הערה|ראה שפ"ח, משכיל לדוד
| |
| ועוד}} מה שאמר [[רש"י]] בפירושו שירד "מעל
| |
| המזבח", הרי מפורש בכתוב שירד "מעשות
| |
| החטאת גו'"? ותירצו באופנים שונים.
| |
| ויש לבאר בפשטות:
| |
| ל[[רש"י]] הוקשה דפשטות לשון הכתוב "וירד
| |
| מעשות החטאת גו'" משמעו שאהרן סיים את
| |
| עבודתו בעשיית החטאת וכו'. ולכאורה תמוה,
| |
| הרי סיום עשיית החטאת הי' עוד לפני ש"וישא
| |
| אהרן את ידיו", וא"כ מדוע נאמר "וירד מעשות
| |
| החטאת" רק כאן, ולא לפני "וישא אהרן"?
| |
| ולכן מפרש רש"י שאכן אין כוונת הכתוב
| |
| ב"וירד מעשות גו'" לבאר שעכשיו סיים
| |
| אהרן את עשיית החטאת, אלא הכתוב בא
| |
| ללמדנו זמן ירידת אהרן מן המזבח - "וירד
| |
| - מעל המזבח" - שהיה זה רק לאחרי שבירך
| |
| את ישראל, ואת הברכה הוא נשא כשהיה על
| |
| המזבח.
| |
| ומעתה נמצא, שהתיבות "מעשות החטאת
| |
| גו'" הן כעין מאמר המוסגר הבא לבאר טעם
| |
| עלייתו של אהרן על המזבח, שעלה כדי לעשות
| |
| את החטאת, ומאז נשאר שם ל"ויברכם" ג"כ.
| |
| {{הערה|ולהעיר שעפ"ז יוצא שאז ברך אהרן
| |
| ברכת כהנים (כפירוש רש"י על "ויברכם")
| |
| על המזבח, ולא במקום הקבוע לברכת כהנים
| |
| (וראה במקור הדברים השקו"ט בזה בארוכה)}}.
| |
|
| |
|
| ==קישורים חיצונים== | | ==קישורים חיצונים== |