39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 33: | שורה 33: | ||
כי אברהם שהוא נשמה בגוף ועוסק בהכנסת אורחים לפרסם אלקותו ית' בעולם הזה התחתון הוא למעלה במעלה ובמדריגה לגבי מדת החסד דאצילות. | כי אברהם שהוא נשמה בגוף ועוסק בהכנסת אורחים לפרסם אלקותו ית' בעולם הזה התחתון הוא למעלה במעלה ובמדריגה לגבי מדת החסד דאצילות. | ||
==נסיונות== | ==[[נסיונות]]== | ||
עשרה נסיונות נתנסה אברהם אבינו ועמד בכולם, ונחלקו המפרשים במהות | עשרה [[נסיונות]] נתנסה אברהם אבינו ועמד בכולם, ונחלקו המפרשים במהות ה[[נסיונות]], אך לדעת כולם [[נסיון]] העקידה הוא הגדול שבכולם. | ||
אברהם פתח את צינור [[מסירות נפש]] על קידוש השם, ובכך סלל את הדרך ואיפשר לבאים אחריו לפעול כמוהו. | אברהם פתח את צינור [[מסירות נפש]] על קידוש השם, ובכך סלל את הדרך ואיפשר לבאים אחריו לפעול כמוהו. | ||
שורה 45: | שורה 45: | ||
שלא כמו רבי עקיבא שרצה מאד למסור נפשו למען האמונה, וראה חשיבות בעצם פעולת מסירות הנפש. | שלא כמו רבי עקיבא שרצה מאד למסור נפשו למען האמונה, וראה חשיבות בעצם פעולת מסירות הנפש. | ||
אך נסיון העקידה - שנצטוה אברהם אבינו להעלות את [[יצחק אבינו|יצחק]] בנו לעולה - היה | אך נסיון העקידה - שנצטוה אברהם אבינו להעלות את [[יצחק אבינו|יצחק]] בנו לעולה - היה ה[[נסיון]] הגדול ביותר. | ||
ויש בזה כמה טעמים: | ויש בזה כמה טעמים: | ||
שורה 51: | שורה 51: | ||
2) "זריזותיה דאברהם אבינו ע"ה היא העומדת לנו ולבנינו עד עולם" (עיין חולין טז ע"א). | 2) "זריזותיה דאברהם אבינו ע"ה היא העומדת לנו ולבנינו עד עולם" (עיין חולין טז ע"א). | ||
עיקר מעלתו של אברהם | עיקר מעלתו של אברהם ב[[נסיון]] העקידה, שעשה זאת בזריזות נפלאה, להראות שמחתו וחפצו למלאות רצון קונו ולעשות נחת רוח ליוצרו. | ||
3) קושי הנסיון במעשה העקידה היה במלחמה הפנימית שהיתה לאברהם מבחינת רוחניות הענין. | 3) קושי הנסיון במעשה העקידה היה במלחמה הפנימית שהיתה לאברהם מבחינת רוחניות הענין. | ||
שורה 75: | שורה 75: | ||
או על דרך השלילה - שאם לא ישיג את מבוקשו "למה לו חיים", או מצד מדת הנצחנות והפגנת כח אפילו במחיר החיים. | או על דרך השלילה - שאם לא ישיג את מבוקשו "למה לו חיים", או מצד מדת הנצחנות והפגנת כח אפילו במחיר החיים. | ||
==ביטול== | ==ביטול== |
עריכות