דבר מלכות משפטים (א'): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (יוסי מ. העביר את הדף משתמש:יוסי מ./דבר מלכות משפטים לשם דבר מלכות משפטים בלי להשאיר הפניה)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:או"ם.jpg|250px|ממוזער|{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=וככל שניתוסף בבירור העולם ע"י נשיא הדור ניתוסף גם בקיומו וביסוסו של הארגון שמטרתו לפעול אחדות ושלום בעולם, ועד לגמר ושלימות בירור העולם בקיום היעוד "וכתתו חרבותם לאתים" שהוא היסוד של ארגון זה  
[[קובץ:או"ם.jpg|250px|ממוזער|{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=וככל שניתוסף בבירור העולם ע"י נשיא הדור ניתוסף גם בקיומו וביסוסו של הארגון שמטרתו לפעול אחדות ושלום בעולם, ועד לגמר ושלימות בירור העולם בקיום היעוד "וכתתו חרבותם לאתים" שהוא היסוד של ארגון זה


'''*ועד שפסוק זה מתנוסס על גבי כותל הבנין'''|מקור=הערה 26 ושולי הגליון}}
'''*ועד שפסוק זה מתנוסס על גבי כותל הבנין'''|מקור=הערה 26 ושולי הגליון}}
שורה 15: שורה 15:


בשנת [[תש"נ]] קרסה ברית המועצות בפתאומיות (בנבואת הרבי), ובהמשך לכך בשנת [[תשנ"ב]] נחתם הסכם שלום בין נשיא רוסיה ו[[נשיאי ארה"ב|נשיא ארצות הברית]], שכלל הסכמה ברורה על פירוק נשק אטומי, והפניית תקציבים צבאיים לצרכי שלום.
בשנת [[תש"נ]] קרסה ברית המועצות בפתאומיות (בנבואת הרבי), ובהמשך לכך בשנת [[תשנ"ב]] נחתם הסכם שלום בין נשיא רוסיה ו[[נשיאי ארה"ב|נשיא ארצות הברית]], שכלל הסכמה ברורה על פירוק נשק אטומי, והפניית תקציבים צבאיים לצרכי שלום.


==תוכן השיחה==
==תוכן השיחה==
שורה 27: שורה 26:
==פנינים מהשיחה==
==פנינים מהשיחה==
===מי"ד ממ"ש===
===מי"ד ממ"ש===
בשיחה ה[[מוגה|מוגהת]] כתוב שהגאולה תבוא {{ציטוטון|תיכף ומיד ממש, על כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש"}}. ואכן ישנם בזה כמה פירושים, "ממש תוארו גשמיות שבגשמיות"{{הערה|[[תבנית:היום יום/כ"ג מנחם-אב|היום יום כ"ג מנחם-אב]]}}, או "ממש שמורה על נצחיות"{{הערה|[[דבר מלכות שופטים]]}}, ועוד. אך בסרט ההקלטה (שיחת כ"ד שבט בסיומה) ניתן לשמוע את הביטוי כפי שיצא מפיו, "כל הראשי תיבות שבמיד, וכל הראשי תיבות שבממש" (ובלשונו הק': "די אלע ראשי תיבות אין מיד, און די אלע ראשי תיבות אין ממש").
בשיחה ה[[מוגה]]ת כתוב שהגאולה תבוא {{ציטוטון|תיכף ומיד ממש, על כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש"}}. ואכן ישנם בזה כמה פירושים, "ממש תוארו גשמיות שבגשמיות"{{הערה|[[תבנית:היום יום/כ"ג מנחם-אב|היום יום כ"ג מנחם-אב]]}}, או "ממש שמורה על נצחיות"{{הערה|[[דבר מלכות שופטים]]}}, ועוד. אך בסרט ההקלטה (שיחת כ"ד שבט בסיומה) ניתן לשמוע את הביטוי כפי שיצא מפיו, "כל הראשי תיבות שבמיד, וכל הראשי תיבות שבממש" (ובלשונו הק': "די אלע ראשי תיבות אין מיד, און די אלע ראשי תיבות אין ממש").


בשיחות אחרות נותן הרבי כמה ראשי תיבות ל"מיד", ביניהם: "'''מ'''שה '''י'''שראל '''ד'''וד", "'''מ'''שיח (ש'''מ'''נחם שמו) '''י'''וסף '''ד'''ובער" (האדמו"ורים עפ"י סדר הקרבה אלינו). והראשי תיבות של ממש ידוע בין החסידים כשמו של הרבי - '''מ'''נחם '''מ'''ענדל '''ש'''ניאורסון.
בשיחות אחרות נותן הרבי כמה ראשי תיבות ל"מיד", ביניהם: "'''מ'''שה '''י'''שראל '''ד'''וד", "'''מ'''שיח (ש'''מ'''נחם שמו) '''י'''וסף '''ד'''ובער" (האדמו"ורים עפ"י סדר הקרבה אלינו). והראשי תיבות של ממש ידוע בין החסידים כשמו של הרבי - '''מ'''נחם '''מ'''ענדל '''ש'''ניאורסון.

תפריט ניווט