820
עריכות
קרמנצ'וגער (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''וידעת - מוסקבה''' הוא מאמר יסודי שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]] ב[[מוסקבא]] ב[[תרנ"ז]]{{הערה|לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, ע''פ מכתב הרבי הריי''צ}}. | '''וידעת - מוסקבה''' הוא מאמר יסודי שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]] ב[[מוסקבא]] ב[[תרנ"ז]]{{הערה|לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, ע''פ מכתב הרבי הריי''צ}}. | ||
לכל | לכל [[רבותינו נשיאינו|אדמו"רי חב"ד]] היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי [[טהרת האויר|לטהר את האוויר]]. המאמר הזה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב הרבה פעמים. | ||
== תוכנו בקצרה == | == תוכנו בקצרה == | ||
במאמר יש ביאור נרחב איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, | במאמר יש ביאור נרחב איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, מחמת ה[[צמצום]] האלוקי בעולם, בכל זאת ניתן למצוא אותו בכל פרט ולגלות אותו. | ||
כדי לבאר את זה מביא משל מ[[רב ותלמיד]]. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אבל בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל (כידוע שאחרי ארבעים שנה {{מונחון|קאים איניש אדעתיה דרביה|האדם מבין בשלימות את כוונת רבו}} וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי). | כדי לבאר את זה הוא מביא משל מ[[רב ותלמיד]]. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אבל בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל (כידוע שאחרי ארבעים שנה {{מונחון|קאים איניש אדעתיה דרביה|האדם מבין בשלימות את כוונת רבו}} וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי). | ||
== לקריאה נוספת == | == לקריאה נוספת == |
עריכות