בית הכנסת בית אריה (לוד): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 21: שורה 21:


==מבנה בית הכנסת==
==מבנה בית הכנסת==
בית הכנסת דומה בתבניתו ל[[בית הכנסת 'בית יצחק']] ב[[נחלת הר חב"ד]] שהוקם במקביל, ותוכנן בצורה כזו שישמש את המתפללים הרבים הפוקדים את [[בית הכנסת]] בצורה מיטבית לפי הצרכים.
בית הכנסת דומה בתבניתו לבית הכנסת 'בית יצחק' השוכן ב[[נחלת הר חב"ד]] שהוקם במקביל, ותוכנן בצורה כזו שישמש את המתפללים הרבים הפוקדים את [[בית הכנסת]] בצורה מיטבית לפי צרכיהם.


בקומה הראשונה של בית הכנסת, ממוקמים ארבעה חדרי תפילה בעלי כניסות נפרדות, בהן מתקיימים עשרות מניני תפילה בימי החול. בנוסף, נמצאים בקומה זו חדרי השירות, מטבח ומשרדי בית הכנסת, ואולם בו נערכים התוועדויות חסידיות מידי שבת.
בקומתו הראשונה של ביהכנ"ס, ממוקמים ארבעה חדרי תפילה בעלי כניסות נפרדות, בהן מתקיימים עשרות מניני תפילה בימי החול. בנוסף, נמצאים בקומה זו חדרי השירות, מטבח ומשרדי בית הכנסת, ואולם בו נערכים התוועדויות חסידיות מידי שבת.


בקומה השניה של בית הכנסת, ממוקם אולם התפילה הגדול בו מתקיימים מניני התפילה המרכזיים בשבתות ובחגים, ובו נערכות ההתוועדויות הגדולות עבור כל בני הקהילה במועדים חסידיים מיוחדים. כמו כן לאחר שנים רבות הוקמו חדרי תפילה נוספים במרפסת בחלקו האחורי של בית הכנסת, על מנת לענות על הצורך הגובר והולך בחדרי תפילה נוספים.
בקומה השנייה של בית הכנסת, ממוקם אולם התפילה הגדול בו מתקיימים מניני התפילה המרכזיים בשבתות ובחגים, ובו נערכות ההתוועדויות הגדולות עבור כל בני הקהילה במועדים חסידיים מיוחדים. כמו כן לאחר שנים רבות הוקמו חדרי תפילה נוספים במרפסת בחלקו האחורי של בית הכנסת, על מנת לענות על הצורך הגובר והולך בחדרי תפילה נוספים.


עזרת הנשים ממוקמת בקומה השלישית של בית הכנסת, והכניסה אליה הינה מצידו האחורי של הבנין, על מנת לשמור על הפרדה מקסימלית תוך הקפדה על כללי הצניעות.
עזרת הנשים ממוקמת בקומה השלישית של בית הכנסת, והכניסה אליה הינה מצדו האחורי של הבניין, על מנת לשמור על הפרדה מקסימלית תוך הקפדה על כללי הצניעות.


==פעילות בבית הכנסת==
==פעילות בבית הכנסת==
משתמש אלמוני

תפריט ניווט