37,399
עריכות
מ (ניסוח) |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
'''וידעת - מוסקבה''' הוא מאמר יסודי שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]] ב[[מוסקבא]] ב[[תרנ"ז]]{{הערה|לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, אבל קצת מוזר שכזה מאמר יסודי נאמר לפני ש[[תומכי תמימים]] נוסדה בט"ו אלול תרנ"ז}}. | '''וידעת - מוסקבה''' הוא מאמר יסודי שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]] ב[[מוסקבא]] ב[[תרנ"ז]]{{הערה|לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, אבל קצת מוזר שכזה מאמר יסודי נאמר לפני ש[[תומכי תמימים]] נוסדה בט"ו אלול תרנ"ז}}. | ||
לכל ה[[רבותינו נשיאינו| | לכל ה[[רבותינו נשיאינו|אדמו"רי חב"ד]] היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי [[טהרת האויר|לטהר את האוויר]]. המאמר הזה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב הרבה פעמים. | ||
== תוכנו בקצרה == | == תוכנו בקצרה == | ||
במאמר יש ביאור נרחב איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, דבר שמגיע בגלל ה[[צמצום]] האלוקי בעולם, בעצם בכל פרט אפשר למצוא אותו ולגלות אותו. | במאמר יש ביאור נרחב איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, דבר שמגיע בגלל ה[[צמצום]] האלוקי בעולם, בעצם בכל פרט אפשר למצוא אותו ולגלות אותו. | ||
כדי לבאר את זה מביא משל מ[[רב ותלמיד]]. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אבל בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל | כדי לבאר את זה מביא משל מ[[רב ותלמיד]]. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אבל בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל (כידוע שאחרי ארבעים שנה "קאים איניש אדעתיה דרביה" (האדם מבין בשלימות את כוונת רבו) וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי). | ||
== לקריאה נוספת == | == לקריאה נוספת == | ||
שורה 16: | שורה 13: | ||
{{קצרמר}} | {{קצרמר}} | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:ספרי אדמו"ר הרש"ב]] | [[קטגוריה:ספרי אדמו"ר הרש"ב]] |