וידעת תרנ"ז - מוסקבה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
ניסוח
(הרחבה)
מ (ניסוח)
שורה 4: שורה 4:
לכל ה[[רבותינו נשיאינו|אדמור"י חב"ד]] היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי [[טהרת האויר|לטהר את האוויר]]. המאמר הזה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב הרבה פעמים.  
לכל ה[[רבותינו נשיאינו|אדמור"י חב"ד]] היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי [[טהרת האויר|לטהר את האוויר]]. המאמר הזה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב הרבה פעמים.  


תוכנו בקצרה: ביאור נרחב איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, דבר שמגיע בגלל ה[[צמצום]] האלוקי בעולם, בעצם בכל פרט אפשר למצוא אותו ולגלות אותו.
== תוכנו בקצרה ==
במאמר יש ביאור נרחב איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, דבר שמגיע בגלל ה[[צמצום]] האלוקי בעולם, בעצם בכל פרט אפשר למצוא אותו ולגלות אותו.


כדי לבאר את זה מביא משל מ[[רב ותלמיד]]. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אבל בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל. (כידוע שאחרי ארבעים שנה "קאים איניש אדעתיה דרביה" (האדם מבין בשלימות את כוונת רבו) וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי).
כדי לבאר את זה מביא משל מ[[רב ותלמיד]]. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אבל בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל. (כידוע שאחרי ארבעים שנה "קאים איניש אדעתיה דרביה" (האדם מבין בשלימות את כוונת רבו) וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי).
474

עריכות

תפריט ניווט