אדם (מין המדבר): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
←‏ב. התכללות הקווים: מכות הם לא גבורה ולא חסד, דחיקה היא גבורה שבחסד.
מ (החלפת טקסט – "{{הערות שוליים|טורים=כן}}" ב־"{{הערות שוליים}}")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(←‏ב. התכללות הקווים: מכות הם לא גבורה ולא חסד, דחיקה היא גבורה שבחסד.)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 20: שורה 20:
לעומת הבעלי חיים והמלאכים, שאצלם יש – א. מידה מיוחדת, ב. ללא התכללות. (לדוגמה: הנשר הינו רחמני ללא אכזריות כלל, ואין בו מאום ממידת הגבורה, ולעומתו העורב אכזרי ללא כל רחמים; וכן גם המלאך מיכאל בחסד, והמלאך גבריאל בגבורה).  
לעומת הבעלי חיים והמלאכים, שאצלם יש – א. מידה מיוחדת, ב. ללא התכללות. (לדוגמה: הנשר הינו רחמני ללא אכזריות כלל, ואין בו מאום ממידת הגבורה, ולעומתו העורב אכזרי ללא כל רחמים; וכן גם המלאך מיכאל בחסד, והמלאך גבריאל בגבורה).  


אבל אצל האדם הוא בהתכללות, ולכן [[מידת החסד]] כלולה מ[[מידת הגבורה]] (וכמו אב רחמן המכה את בנו מצד אהבתו). וכן, אפילו האדם האכזרי ביותר יש לו ממידת החסד.
אבל אצל האדם הוא בהתכללות, ולכן [[מידת החסד]] כלולה מ[[מידת הגבורה]] (וכמו אב רחמן הדוחק את בנו מצד אהבתו). וכן, אפילו האדם האכזרי ביותר יש לו ממידת החסד.


בדבר זה, האדם יותר נעלה גם מהמידות של עולם התיקון, כיוון ששם התכללות המידות היא מצד שלימות המידות, ולא בעצם; אבל אצל האדם הוא מצד עצמו, שבעצם המידות אצלו בהתכללות.
בדבר זה, האדם יותר נעלה גם מהמידות של עולם התיקון, כיוון ששם התכללות המידות היא מצד שלימות המידות, ולא בעצם; אבל אצל האדם הוא מצד עצמו, שבעצם המידות אצלו בהתכללות.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט