יוחנן בן גודגדא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 14: שורה 14:
רבי '''יוחנן בן גודגדא''', היה [[תנא]] בדור השני.
רבי '''יוחנן בן גודגדא''', היה [[תנא]] בדור השני.


אודותיו מובא{{הערה|ערכין י"א ב}}{{ציטוטון|מעשה בר' [[יהושע בר חנניה]] שהלך לסייע בהגפת דלתות אצל ר' יוחנן בן גודגדא אמר לו בני חזור לאחוריך שאתה מן המשוררים ולא מן המשוערים}}, מהלשון בו הוא קרא לרבי יהושע בן חנניה - "בני", מוכיח בספר ערכי תנאים ואמוראים, שהוא היה תלמידו של רבי יוחנן בן גודגדא.
אודותיו מובא{{הערה|ערכין י"א ב}}{{ציטוטון|מעשה בר' [[רבי יהושע|יהושע בר חנניה]] שהלך לסייע בהגפת דלתות אצל ר' יוחנן בן גודגדא אמר לו בני חזור לאחוריך שאתה מן המשוררים ולא מן המשוערים}}, מהלשון בו הוא קרא לרבי יהושע בן חנניה - "בני", מוכיח בספר ערכי תנאים ואמוראים, שהוא היה תלמידו של רבי יוחנן בן גודגדא.


לפי דברי מחבר הספר ערכי תנאים ואמוראים (מגדולי הראשונים), הוא היה נחשב ל"חסיד" גדול, דבר שהתבטא בכך שהוא היה אוכל כל ימיו "חולין על טהרת הקודש"{{הערה|חגיגה ג' א'.}}. על פי תורת החסידות, הכוונה היא שהוא אכל אוכל לשם שמים, כדי שיהיה לו כוח ללמוד ולהתפלל, וממילא היה מעלה את הניצוצות הקדושים שבאוכל{{הערה|1=[[תורת שמואל]] תרל"ה חלק ב' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15858&hilite=0285fe84-404f-43ad-9f67-1adf7a1fd313&st=%D7%A1%D7%A4%D7%A8+%D7%A9%D7%95%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%9D&pgnum=99 עמ' שעט].}}
לפי דברי מחבר הספר ערכי תנאים ואמוראים (מגדולי הראשונים), הוא היה נחשב ל"חסיד" גדול, דבר שהתבטא בכך שהוא היה אוכל כל ימיו "חולין על טהרת הקודש"{{הערה|חגיגה ג' א'.}}. על פי תורת החסידות, הכוונה היא שהוא אכל אוכל לשם שמים, כדי שיהיה לו כוח ללמוד ולהתפלל, וממילא היה מעלה את הניצוצות הקדושים שבאוכל{{הערה|1=[[תורת שמואל]] תרל"ה חלק ב' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15858&hilite=0285fe84-404f-43ad-9f67-1adf7a1fd313&st=%D7%A1%D7%A4%D7%A8+%D7%A9%D7%95%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%9D&pgnum=99 עמ' שעט].}}

תפריט ניווט