עין הרע: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  11 בפברואר 2021
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
מ (יוסי מ. העביר את הדף משתמש:יוסי מ./עין הרע לשם עין הרע בלי להשאיר הפניה)
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 19: שורה 19:
==קלקלות שגרמה העין הרע==
==קלקלות שגרמה העין הרע==
*[[לוחות הברית|לוחות]] ראשונות, נשתברו כי קבלתם הייתה לעיני כל העולם ונכנסה בהם עין הרע{{הערה|תנחומא תשא לא}}.
*[[לוחות הברית|לוחות]] ראשונות, נשתברו כי קבלתם הייתה לעיני כל העולם ונכנסה בהם עין הרע{{הערה|תנחומא תשא לא}}.
*[[שרה אמנו]] הכניסה עין הרע בעוברה של הגר, וגרמה להפלתו{{הערה|[[רש"י]] בראשית ט"ז ה, על הפסוק "ובינ'''י'''ך - בלשון נקבה, שהתייחסה להגר ונתנה בה עין הרע.}}.
*[[שרה אמנו]] הכניסה עין הרע בעוברה של הגר, וגרמה להפלתו{{הערה|[[רש"י]] בראשית ט"ז ה, על הפסוק "ובינ'''י'''ך - בלשון נקבה, שהתייחסה להגר ונתנה בה עין הרע.}}.
*[[רבי אליעזר]] אומר ב[[פרקי אבות]]{{הערה|פרק ב' משנה י"א.}}:{{ציטוטון|עין רעה... מוציאין את האדם מן העולם}}.
*[[רבי אליעזר]] אומר ב[[פרקי אבות]]{{הערה|פרק ב' משנה י"א.}}:{{ציטוטון|עין רעה... מוציאין את האדם מן העולם}}.


שורה 41: שורה 41:
לפני סיום הרמב"ם בפעם הראשונה, שאל ה[[פני מנחם]] (האדמו"ר מגור) את הרבי, למה עושים בפרסום הרי ידוע שלוחות שניות שנתנו בפרסום - נשברו, משום עין הרע. ואם כן אולי כדאי לעשות את הסיום בצנעא?
לפני סיום הרמב"ם בפעם הראשונה, שאל ה[[פני מנחם]] (האדמו"ר מגור) את הרבי, למה עושים בפרסום הרי ידוע שלוחות שניות שנתנו בפרסום - נשברו, משום עין הרע. ואם כן אולי כדאי לעשות את הסיום בצנעא?


על כך ענה לו הרבי{{הערה|התוועדויות תשד"מ כרך ב'.}}:{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=איתא בגמרא שבנוגע לעניין של תורה – גם הפירסום בפני ששים ריבוא אינו מספיק...[[מתן תורה]] היה במעמד ששים רבוא מ[[ישראל]], מספר הכולל רק אנשים לאחרי [[בר מצוה]] או כ' שנה, ומלבדם היו נשים וטף, וגם "ערב רב", ומלבדם – ריבוי מלאכים, המרכבה העליונה, וכו' וכו' – '''פרסום ורעש שאין דוגמתו כלל!''' ולכן, גם אם יש לחשוש (מענין בלתי רצוי) כתוצאה מהרעש והפרסום שהיה במתן-תורה – הרי הזהירות מזה מובטחת בלאו-הכי!...}}
על כך ענה לו הרבי{{הערה|התוועדויות תשד"מ כרך ב'.}}:{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=איתא בגמרא שבנוגע לעניין של תורה – גם הפירסום בפני ששים ריבוא אינו מספיק...[[מתן תורה]] היה במעמד ששים רבוא מ[[ישראל]], מספר הכולל רק אנשים לאחרי [[בר מצוה]] או כ' שנה, ומלבדם היו נשים וטף, וגם "ערב רב", ומלבדם – ריבוי מלאכים, המרכבה העליונה, וכו' וכו' – '''פרסום ורעש שאין דוגמתו כלל!''' ולכן, גם אם יש לחשוש (מענין בלתי רצוי) כתוצאה מהרעש והפרסום שהיה במתן-תורה – הרי הזהירות מזה מובטחת בלאו-הכי!...}}


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}


[[קטגוריה:מושגים כלליים]]
[[קטגוריה:מושגים כלליים]]

תפריט ניווט