27,062
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (לפחות את זה) |
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
||
שורה 28: | שורה 28: | ||
*לאורך פרקי הספר עד קבלת הנשיאות נזכר הרבי בשמו הפרטי בלבד בלי שום תואר וכן הוא גם בנוגע ל[[רבנית חיה מושקא]] - וכך הרושם שמתקבל אצל הקורא הוא, שהרבי (במהותו) הוא כנראה אדם מהשורה, חבר שלנו, (קטן) כמונו. (לדוגמה: "מנחם מנדל היה אוטודידקט") | *לאורך פרקי הספר עד קבלת הנשיאות נזכר הרבי בשמו הפרטי בלבד בלי שום תואר וכן הוא גם בנוגע ל[[רבנית חיה מושקא]] - וכך הרושם שמתקבל אצל הקורא הוא, שהרבי (במהותו) הוא כנראה אדם מהשורה, חבר שלנו, (קטן) כמונו. (לדוגמה: "מנחם מנדל היה אוטודידקט") | ||
*במבוא דן המחבר בגישותהים של מחברים שונים שחלקם, לדבריו, חשודים בקידומו של "השקר המועיל" "כלומר לשקר להמון חסר התבונה כדי לקדם את עמדות שלדעתם יועילו לחברה כולה", ובהערה 14 מציין כי "ליאו שטראוס טוען כי הרמב"ם, כמו שפינוזה{{הערה|שם רשעים ירקב.}} | *במבוא דן המחבר בגישותהים של מחברים שונים שחלקם, לדבריו, חשודים בקידומו של "השקר המועיל" "כלומר לשקר להמון חסר התבונה כדי לקדם את עמדות שלדעתם יועילו לחברה כולה", ובהערה 14 מציין כי "ליאו שטראוס טוען כי הרמב"ם, כמו שפינוזה{{הערה|שם רשעים ירקב.}} ממשיך דרכו במובן זה, השתמש במכוון בכתיבה אזוטרית ובכלל לשון כגורם של זהירות"{{הערה|במבוא, עמוד 14.}}. | ||
*{{ציטוטון|מנחם מנדל היה סבור שכל מה שהוא רואה אצל חמיו ואצל אביו הכל מדויק בתכלית. החשיבות של המנהגים של שני האישים האלה נובעת מכך שעל פי הבנתו אין לייחס להם מעשים סתמיים}}. | *{{ציטוטון|מנחם מנדל היה סבור שכל מה שהוא רואה אצל חמיו ואצל אביו הכל מדויק בתכלית. החשיבות של המנהגים של שני האישים האלה נובעת מכך שעל פי הבנתו אין לייחס להם מעשים סתמיים}}. |