1,617
עריכות
(←סיכום) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''להבין אין הקורא בסיפורי מעשיות שבתורה''' | |||
==מבוא== | ==מבוא== | ||
הסימן הראשון ב[[קונטרס אחרון]] מתווך בין דברי [[האר"י]] ו[[זוהר (ספר)|הזהר]] הנראים כסותרים זה את זה. | |||
== | ==גוף הסימן== | ||
{{פרק תניא|פרק=א|טקסט הפרק={{תבנית:ספר התניא/קונטרס אחרון - פרק א'}}}} | {{פרק תניא|פרק=א|טקסט הפרק={{תבנית:ספר התניא/קונטרס אחרון - פרק א'}}}} | ||
==סיכום== | ==סיכום== | ||
{{ | [[תניא - פרק מ'|בפרק מ']] בתניא מובאים בשם האר"י דברים שנראים כסותרים את הזהר: | ||
* האר"י אומר שעליית התורה והמצוות תלויה בכוונה, | |||
* ואילו והזהר אומר שהכוונה אינה פועלת כלום{{הערה|אלא רק דיבור ומעשה הם הפועלים.}}? | |||
מסביר אדמו"ר הזקן, שתלוי על מה מדברים: | |||
* הזהר הקדוש מדבר על '''המשכה'''. כשצריך להמשיך (מלמעלה למטה) הרהור וכוונה '''לא מועילים''' ולא פועלים כלום{{הערה|אלא רק '''מעשה:''' מצוות, או לפחות דיבור (הנקרא 'מעשה קטן').}}. | |||
* ואילו האר"י הקדוש מדבר על '''העלאה'''. כשמדובר על העלאה (מלמטה למעלה) ההיפך הוא הנכון: '''רק''' הכוונה היא המעלה את התורה ומצוות{{הערה|ובלי כוונה הן נשארות למטה.}}. | |||
==מושגים יסודיים | ==מושגים יסודיים== | ||
* [[הרהור]] | |||
* [[העלאה והמשכה]] | |||
{{סדרה|הקודם=[[אגרת הקודש - פרק ל"ב|אגרת הקודש פרק ל"ב]]|רשימה=פרקי קונטרס אחרון|הבא=[[קונטרס אחרון - פרק ב'|פרק ב']]}} | {{סדרה|הקודם=[[אגרת הקודש - פרק ל"ב|אגרת הקודש פרק ל"ב]]|רשימה=פרקי קונטרס אחרון|הבא=[[קונטרס אחרון - פרק ב'|פרק ב']]}} | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:קונטרס אחרון - תניא]] | [[קטגוריה:קונטרס אחרון - תניא]] |
עריכות