פסח מלודז': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 69 בתים ,  6 בינואר 2021
מ
אין תקציר עריכה
מ (חבר העביר את הדף פסח מלודז לשם פסח מלודז')
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
ר' '''פסח מלודז''' היה חסיד של[[אדמו"ר הצמח צדק]], [[אדמו"ר המהר"ש]], [[אדמו"ר הרש"ב]] ו[[אדמו"ר הריי"צ]] שהאריך ימים וגר ב[[לודז]] שב[[פולין]].
ר' '''פסח מלודז''' היה מחסידי [[אדמו"ר הצמח צדק]], [[אדמו"ר המהר"ש]], [[אדמו"ר הרש"ב]] ו[[אדמו"ר הריי"צ]]. האריך ימים, התגורר ב[[לודז']] שב[[פולין]].
 
==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
נולד לאביו ר' ישראל בעיירה הלוסק בין השנים [[תר"צ]] - [[ת"ר]], אביו היה חסיד של [[אדמו"ר הצמח צדק]] וניהל חנות בעירו. ר' פסח עצמו היה יהודי פשוט ולאחר חתונתו התיישב בעיר [[הומיל]] ועבד כקומיסיונר - סוכן שמוכר סחורה לבעלי חנויות.
נולד לאביו ר' ישראל בעיירה הלוסק בין השנים [[תר"צ]] - [[ת"ר]], אביו היה חסיד של [[אדמו"ר הצמח צדק]] וניהל חנות בעירו. ר' פסח עצמו היה יהודי פשוט ולאחר חתונתו התיישב בעיר [[הומיל]] ועבד כקומיסיונר - סוכן שמוכר סחורה לבעלי חנויות.


לקראת [[ראש השנה]] של שנת [[תרכ"ז]] נסע לראשונה ל[[אדמו"ר המהר"ש]] עם קבוצת חסידים שבראשם רבי [[מרדכי יואל דוכמן]], ב[[ד' תשרי]] [[תרכ"ז]] הוא נכנס ל[[יחידות]] והביא פתק ל[[אדמו"ר המהר"ש]] בו הוא מבקש שפע בגשמיות, המהר"ש ברך אותו ולבסוף הוסיף:{{ציטוטון|ביכלתך לקיים תמיד "שאו מרום עיניכם"{{הערה|ישעיה,מ,כ"ו}} - שמע זה ישראל}}.
לקראת [[ראש השנה]] [[תרכ"ז]] נסע לראשונה ל[[אדמו"ר המהר"ש]] עם קבוצת חסידים בראשות רבי [[מרדכי יואל דוכמן]], ב[[ד' תשרי]] [[תרכ"ז]] נכנס ל[[יחידות]] והביא פתק ל[[אדמו"ר המהר"ש]] בו הוא מבקש שפע בגשמיות, המהר"ש ברך אותו ולבסוף הוסיף:{{ציטוטון|ביכלתך לקיים תמיד "שאו מרום עיניכם"{{הערה|ישעיה, מ, כ"ו}} - זה שמע ישראל}}.


לאחר שיצא מן ה[[יחידות]] הוא פנה לרבי מרדכי יואל וסיפר לו את תוכן היחידות, רבי מרדכי הסביר לו שב[[בית כנסת]] שמים חלונות גדולים בשביל שהמתפללים יכלו לראות תמיד את הרקיע, משום שהוא דומה ל[[כיסא הכבוד]]{{הערה|וכן יש בכך סגולה ל[[יראת שמים]]}}, והוסיף שיש ביכלתו תמיד לראות את הרקיע (משום שהוא נוסע ונודד) ובכך לקיים את "שאו מרום עיניכם" שהוא ר"ת של המילים "שמע", וכאשר מקיימים את "שמע" - שאו מרום עיניכם, אז נמצאים בדרגתו של [[ישראל]] - [[יעקב]].
לאחר שיצא מן ה[[יחידות]] הוא פנה לרבי מרדכי יואל וסיפר לו את תוכן היחידות, רבי מרדכי הסביר לו שב[[בית כנסת]] שמים חלונות גדולים בשביל שהמתפללים יכלו לראות תמיד את הרקיע, משום שהוא דומה לכיסא הכבוד{{הערה|וכן יש בכך סגולה ל[[יראת שמים]]}}, והוסיף שיש ביכולתו תמיד לראות את הרקיע (משום שהוא נוסע ונודד) ובכך לקיים את "שאו מרום עיניכם" שהוא ר"ת של המילים "שמע", וכאשר מקיימים את "שמע" - שאו מרום עיניכם, אז נמצאים בדרגתו של [[ישראל]] - [[יעקב]].


הדברים השפיעו על ר' פסח, וכי שהתבטא עליו מאוחר יותר:"נהיה אור בלבי, והתחלתי לרצות להבין", הוא פנה לשכנו ר' הירש'ל שהחל ללמדו את [[תורת החסידות]].
הדברים השפיעו על ר' פסח, וכי שהתבטא עליו מאוחר יותר: "נהיה אור בלבי, והתחלתי לרצות להבין", הוא פנה לשכנו ר' הירש'ל שהחל ללמדו את [[תורת החסידות]].


לאחר מספר שנים הוא נהפך לעשיר ועבר לגור ב[[לודז']] שב[[פולין]] שם נהיה לאחד הסוחרים הגדולים במנפקטוריה.
לאחר מספר שנים הפך לעשיר ועבר לגור ב[[לודז']] שב[[פולין]].


ר'  פסח זכה להאריך ימים ונפטר לאחר גיל תשעים, והיה לחסידו של [[אדמו"ר הצמח צדק]], [[אדמו"ר המהר"ש]], [[אדמו"ר הרש"ב]] ו[[אדמו"ר הריי"צ]].
ר'  פסח זכה להאריך ימים ונפטר לאחר גיל תשעים, והיה לחסיד של [[אדמו"ר הצמח צדק]], [[אדמו"ר המהר"ש]], [[אדמו"ר הרש"ב]] ו[[אדמו"ר הריי"צ]].
 
[[אדמו"ר הריי"צ]] התבטא עליו שמיהודי יש לרצות לקבל ברכה, משום שבברכתו יש מעלה גדולה{{הבהרה|כלומר?}}


[[אדמו"ר הריי"צ]] התבטא עליו שמיהודי יש לרצות לקבל ברכה, משום שבברכתו יש מעלה גדולה.
==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==
*'''ליקוטי דיבורים''', חלק ג' - ד',עמ' 635 - 637.
*'''ליקוטי דיבורים''', חלק ג' - ד',עמ' 635 - 637.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}


11,340

עריכות

תפריט ניווט