מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 25: | שורה 25: | ||
מוסיף על כך ה[[אדמו"ר הזקן]] על פי תורת [[הבעש"ט]]{{הערה|שער היחוד והאמונה בתחלתו.}} כי שמו של חפץ, אינו רק ירושה ממקורו הרוחני הוא הוא הכלי להמשכת חיותו הרוחנית, היינו, שבאותיות השם מתלבש החיות שמהוה ומחיה ומקיים את הנברא. ועל דרך זה על הפסוק (בראשית ב ,יט) "וכל אשר יקרא לו [[נפש]] האדם הוא שמו" מבואר בתורת [[המגיד ממזריטש]]: "בלשון הקודש כל מה שנקרא שמו כך הוא שמו האמיתי שם העצם משרשו.. ולכן [[אדם הראשון]] שהי' בו חכמה יתירה, והשיג וידע השורש של כל מין ומין, היה יכול לקרותם בשם האמיתי"{{הערה|אור תורה ד, ב.}}. | מוסיף על כך ה[[אדמו"ר הזקן]] על פי תורת [[הבעש"ט]]{{הערה|שער היחוד והאמונה בתחלתו.}} כי שמו של חפץ, אינו רק ירושה ממקורו הרוחני הוא הוא הכלי להמשכת חיותו הרוחנית, היינו, שבאותיות השם מתלבש החיות שמהוה ומחיה ומקיים את הנברא. ועל דרך זה על הפסוק (בראשית ב ,יט) "וכל אשר יקרא לו [[נפש]] האדם הוא שמו" מבואר בתורת [[המגיד ממזריטש]]: "בלשון הקודש כל מה שנקרא שמו כך הוא שמו האמיתי שם העצם משרשו.. ולכן [[אדם הראשון]] שהי' בו חכמה יתירה, והשיג וידע השורש של כל מין ומין, היה יכול לקרותם בשם האמיתי"{{הערה|אור תורה ד, ב.}}. | ||
קריאת שם הנברא בשמו של שורשו ומקורו הוא חידוש שאינו מובן מאליו, היות ובין הנברא למקורו יש פער אינסופי כעין הריחוק שבין רוחני לגשמי. ודבר זה הוא חידוש שנוצר באמצעות עבודתו של [[אדם הראשון]] שחיבר את הנבראים הגשמיים עם שורשם הרוחני ואפשר את קריאת שמם הגשמי כשמם הרוחני.{{הערה|לקוטי שיחות חלק טו עמוד 14 ואילך.}} | קריאת שם הנברא בשמו של שורשו ומקורו הוא חידוש שאינו מובן מאליו, היות ובין הנברא למקורו יש פער אינסופי כעין הריחוק שבין רוחני לגשמי. ודבר זה הוא חידוש שנוצר באמצעות עבודתו של [[אדם הראשון]] שחיבר את הנבראים הגשמיים עם שורשם הרוחני ואפשר את קריאת שמם הגשמי כשמם הרוחני.{{הערה|לקוטי שיחות חלק טו עמוד 14 ואילך.}} באמצעות שפעל ביטול כללי בכל הבריאה.{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/16/27a.htm לקוטי תורה ד"ה כה תברכו בביאור].}} | ||
====שם האדם הפרטי==== | ====שם האדם הפרטי==== |