1,617
עריכות
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק ה''' | '''פרק ה - הטעם שיכולים העוונות לפגום בנשמה''' | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
לאחר [[אגרת התשובה - פרק ד'|שהוקדם]] '''אופן''' כניסת הנשמה לגוף, מתבאר בפרק זה '''כיצד''' יכולים העוונות לפגום בה. | |||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
שורה 9: | שורה 9: | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
מכיוון שאפילו חיצוניות הנשמה{{הערה|בחינתה החיצונית, המלובשת בגוף, וראה בערך [[נשמות ישראל]] בפסקה שתי בחינות שבנשמה.}} באה '''מפנימיות''' האלוקות על ידי 'נפיחה'{{הערה|האדם לא מתעייף מדיבור, מה שאין כן בנפיחה, ומוסבר הטעם: שבנפיחה יוצאת פנימיותו.}}), יכולים העוונות לחצוץ בין פנימיות הנשמה לגוף (כמשל מחיצה החוצצת בפני הנפיחה), ופוגמים בחיצוניותה (כפסיקת חוט מחבל השזור מתרי"ג נימין).{{ש}}{{ש}} | |||
נמצא, שהכרת ומיתה בידי שמיים אינם עונש, אלא '''תוצאה''' של העוונות. | |||
==צילום דפוס התניא== | |||
<gallery widths="250px" heights="300px"> | |||
קובץ:תניא צה1 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 1 | |||
קובץ:תניא צה2 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 2 | |||
</gallery> | |||
==מושגים יסודיים בפרק== | ==מושגים יסודיים בפרק== | ||
*[[ | *[[נשמות ישראל בפסקה שתי בחינות שבנשמה|חבל הנשמה]] | ||
*[[ | *[[נפיחה]] | ||
*[[כרת]] | |||
{{סדרה|הקודם=[[אגרת התשובה - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי [[אגרת התשובה]]|הבא=[[אגרת התשובה - פרק ו'|פרק ו']]}} | {{סדרה|הקודם=[[אגרת התשובה - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי [[אגרת התשובה]]|הבא=[[אגרת התשובה - פרק ו'|פרק ו']]}} | ||
[[קטגוריה:אגרת התשובה - תניא]] | [[קטגוריה:אגרת התשובה - תניא]] |
עריכות