המגיד מקוזניץ': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה"
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 3: שורה 3:


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
אודות לידתו מסופר כי תלמידיו של [[הבעל שם טוב]] ישבו עמו יחד ב[[סעודת שבת]], כשבאמצע הסעודה הצטחק הבעל שם טוב בקול רם, כך שלוש פעמים. לשאלת החבריא נסע איתם הבעל שם טוב ב[[מוצאי שבת]] לאפטא, שם פגשו [[יהודי]] בשם רבי שבתי כורך ספרים, [[עני]] מרוד. באחד [[ערב שבת|מערבי השבתות]] גילו הוא [[נשים|ואשתו]] כי אין להם די ממון לערוך את סעודת השבת. הוא הלך בעיצבון לבית המדרש, אך אשתו אמרה לנקות את הבית לכל הפחות, ואז מצאה כפתור זהב. היא קנתה את מצרכי השבת ביד רחבה. כשחזר בעלה מבית המדרש, וגילה את ה[[נס]] שנעשה, נתמלא ב[[שמחה]] גדולה עד מאוד, ובאמצע הסעודה נפנו לרקידה של שמחה, הוא ואשתו. כל הפמליא של מעלה באו לראות את היהודי שמח באמת ובתמים לכבוד הקב"ה, והשמחה היתה רבה, ולכן נצטחק הבעל שם טוב. בשכר זה בירכם כי יזכו לבן זכר אותו יקראו על שמו - ישראל, וכעבור שנה נולד להם המגיד מקוז'ניץ.
אודות לידתו מסופר כי תלמידיו של [[הבעל שם טוב]] ישבו עמו יחד ב[[סעודת שבת]], כשבאמצע הסעודה הצטחק הבעל שם טוב בקול רם, כך שלוש פעמים. לשאלת החבריא נסע איתם הבעל שם טוב ב[[מוצאי שבת]] לאפטא, שם פגשו [[יהודי]] בשם רבי שבתי כורך ספרים, [[עני]] מרוד. באחד [[ערב שבת|מערבי השבתות]] גילו הוא [[נשים|ואשתו]] כי אין להם די ממון לערוך את סעודת השבת. הוא הלך בעיצבון לבית המדרש, אך אשתו אמרה לנקות את הבית לכל הפחות, ואז מצאה כפתור זהב. היא קנתה את מצרכי השבת ביד רחבה. כשחזר בעלה מבית המדרש, וגילה את ה[[נס]] שנעשה, נתמלא ב[[שמחה]] גדולה עד מאוד, ובאמצע הסעודה נפנו לרקידה של שמחה, הוא ואשתו. כל הפמליא של מעלה באו לראות את היהודי שמח באמת ובתמים לכבוד הקב"ה, והשמחה הייתה רבה, ולכן נצטחק הבעל שם טוב. בשכר זה בירכם כי יזכו לבן זכר אותו יקראו על שמו - ישראל, וכעבור שנה נולד להם המגיד מקוז'ניץ.


==בצל רבותיו הקדושים==
==בצל רבותיו הקדושים==
שורה 18: שורה 18:


==במלחמת נפוליון==
==במלחמת נפוליון==
במלחמת נפוליון נשיא [[צרפת]] עם הצאר מ[[רוסיה]], היתה דעת המגיד מקוז'ניץ, כדעתו של אדמו"ר הזקן, שעדיף שנפוליון יפול, מכיון שתכניתו היא להשמיד את היהדות באמצעות דמוקרטיה. כך גם היתה דעתו של הצדיק רבי [[נפתלי מרופשיץ]], ובניגוד לדעתו של הצדיק רבי [[מנחם מנדל מרימנוב]].
במלחמת נפוליון נשיא [[צרפת]] עם הצאר מ[[רוסיה]], הייתה דעת המגיד מקוז'ניץ, כדעתו של אדמו"ר הזקן, שעדיף שנפוליון יפול, מכיון שתכניתו היא להשמיד את היהדות באמצעות דמוקרטיה. כך גם הייתה דעתו של הצדיק רבי [[נפתלי מרופשיץ]], ובניגוד לדעתו של הצדיק רבי [[מנחם מנדל מרימנוב]].


==על אדמו"ר הזקן ועל התניא==
==על אדמו"ר הזקן ועל התניא==

תפריט ניווט