820
עריכות
(←מעלתה) |
(←מעלתו) |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
הרבי מביא{{הערה|ב[[שיחה]] בליל נר חמישי של חנוכה ה'תשי"ג}} את המחלוקת בין [[בית שמאי]] ל[[בית הלל]], בעניין סדר הדלקת נרות חנוכה, ושבלילה החמישי מתהפך המצב, ומכאן ואילך יש לבית הלל יותר נרות מלבית שמאי. לכן יש ביום הזה שמחה יתרה. | הרבי מביא{{הערה|ב[[שיחה]] בליל נר חמישי של חנוכה ה'תשי"ג}} את המחלוקת בין [[בית שמאי]] ל[[בית הלל]], בעניין סדר הדלקת נרות חנוכה, ושבלילה החמישי מתהפך המצב, ומכאן ואילך יש לבית הלל יותר נרות מלבית שמאי. לכן יש ביום הזה שמחה יתרה. | ||
בשיחה של הרבי{{הערה|באור ל[[כ"ט כסלו]], נר חמישי של חנוכה בשנת [[ה'תש"מ]]}} מובא, | בשיחה של הרבי{{הערה|באור ל[[כ"ט כסלו]], נר חמישי של חנוכה בשנת [[ה'תש"מ]]}} מובא, שנר חמישי של חנוכה נבדל מהימים האחרים של חנוכה, שאז ישנה הוספה מיוחדת בעניינים טובים לגבי שאר ימי חנוכה. | ||
הרבי מביא שם דוגמא, כמו ש[[אדמו"ר הריי"צ]] סיפר, שאביו, [[הרבי הרש"ב]], היה נותן מעות חנוכה בנר רביעי או בנר חמישי של חנוכה. | |||
וכן בין העניינים המיוחדים שבנר החמישי של חנוכה הוא גם שהוא בכ"ט בכסלו, שכ"ט בכסלו הוא ערב ראש [[חודש טבת]]. ובנוסף על המעלה הכללית מכל ערב ראש חודש שכולם נקרים כך, כ'[[יום כיפור]]' קטן, ישנה מעלה מיוחדת בערב ראש חודש זה, שהוא בימי חנוכה, בנר חמישי שאז לא אומרים 'תחנון'. | |||
הרבי מוסיף ומבאר שעל פי שישנם עוד חודשים שבערב שלהם אין אומרים תחנון כמו בערב ראש חודש [[אייר]], כיוון שכל חודש ניסן לא אומרים תחנון וכן גם ערב ראש [[חודש חשוון]] ועוד. מכל מקום, ביום הזה יש בו גדר מיוחד שבערב ראש [[חודש טבת]], כיון שאז שלילת אמירת תחנון קשורה עם ימי ה[[חנוכה]]. אי אמירת תחנון בימי חנוכה קשור במה שכתוב במגילת תענית שאז אסור להיות שום עניין שהם הפך השמחה, השמחות והיום טוב. | |||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== |
עריכות