542
עריכות
דער חב"דסקער (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
דער חב"דסקער (שיחה | תרומות) (←סיכום) |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
*'''אות ו':''' לאור הנאמר מובן מעלתה המיוחדת של שבת בראשית:שני מעלתם של בני ישראל (שמצד נשמתם הם למעלה מהעולם אך מעלתם היא כאשר הם פועלים בעולם) הם גם במועדי השנה בהבדל בין חודש תשרי לבין שאר החודשים: בחודש תשרי נגלה המעלה של בני ישראל שהם למעלה מהעולם, במיוחד בשמיני עצרת ובשמחת תורה שאז הם שמחים עם התורה ולמעלה מהענינים ווהטרדות הפוקדות אותם, אך לעומת זאת בשאר החודשים מודגש עניין העבודה בעולם עצמו. ובשבת בראשית, מצוין שני הענינים: גם מעלתה של התורה ועם ישראל שהם 'ראשית' - למעלה מהעולם, וגם המעלה השניה, שהם 'ראשית' של העולם. | *'''אות ו':''' לאור הנאמר מובן מעלתה המיוחדת של שבת בראשית:שני מעלתם של בני ישראל (שמצד נשמתם הם למעלה מהעולם אך מעלתם היא כאשר הם פועלים בעולם) הם גם במועדי השנה בהבדל בין חודש תשרי לבין שאר החודשים: בחודש תשרי נגלה המעלה של בני ישראל שהם למעלה מהעולם, במיוחד בשמיני עצרת ובשמחת תורה שאז הם שמחים עם התורה ולמעלה מהענינים ווהטרדות הפוקדות אותם, אך לעומת זאת בשאר החודשים מודגש עניין העבודה בעולם עצמו. ובשבת בראשית, מצוין שני הענינים: גם מעלתה של התורה ועם ישראל שהם 'ראשית' - למעלה מהעולם, וגם המעלה השניה, שהם 'ראשית' של העולם. | ||
*'''אות ז' -ח':''' הרבי מוסיף, שמשום שהעולם נברא בשביל ישראל והתורה, וזה מתגלה בעולם הזה, ולכן, שאף שבני ישראל שוהים בגלות, גם אז הם רואים איך שנשמתם היא 'ראשית', ופועלת בעולם הזה. הרבי מבאר שהציווים של 'דינא דמלכותא דינא', 'לא ימרדו באומות' וכיוצא בזה, הטעם להם זה לא משום שלבני שיראל יש פחד ויראה מהמלכות, אלא שהקב"ה קבע ורוצה בכך, ואין זה נוגע לעם ישראל כלל. | *'''אות ז' -ח':''' הרבי מוסיף, שמשום שהעולם נברא בשביל ישראל והתורה, וזה מתגלה בעולם הזה, ולכן, שאף שבני ישראל שוהים בגלות, גם אז הם רואים איך שנשמתם היא 'ראשית', ופועלת בעולם הזה. הרבי מבאר שהציווים של 'דינא דמלכותא דינא', 'לא ימרדו באומות' וכיוצא בזה, הטעם להם זה לא משום שלבני שיראל יש פחד ויראה מהמלכות, אלא שהקב"ה קבע ורוצה בכך, ואין זה נוגע לעם ישראל כלל. | ||
*'''אות ט' - י':''' הרבי מבהיר שלאור כל זאת, מובן עד כמה 'מושללת בתכלית' ההכרזה שהתפרסמה אז שעם ישראל צריכים להיכנע ללחץ של האומות בקשר לארץ משום שאסור להתגרות באומות, והצלת וקיומה של ארץ ישראל תלויה בחסדיהם של האומות חלילה. הרבי מסיים את השיחה בתקווה שהם יחזרו בדבריהם. | |||
[[קטגוריה:שיחות הדבר מלכות|בראשית]] [[קטגוריה:פרשת בראשית]] | [[קטגוריה:שיחות הדבר מלכות|בראשית]] [[קטגוריה:פרשת בראשית]] | ||
{{שיחות הדבר מלכות|}} | {{שיחות הדבר מלכות|}} |
עריכות