משתמש:אחדות לקבלת פני משיח/טיוטה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
מעורכי הביטאון החסידי תפארת ראדזין, חתן של דבעריש רוזנברג מירושלים,
ישראל נחמן הכהן מאריאשין הי׳ מהילדים אשר נחטפו ע״מ להכניסם בחיל הקנטוניסטים ונפדה ע״י חברת תחית המתים. כשנכנס ליחידות אל הצ״צ שלחו אל ר׳ הלל מפאריטש והיה מהיושבים אצלו במשך לערך 18 שנה עסק במלמדות. אדמו״ר מהר״ש היה מקרבו והיה יוצא ונכנס בבית הרב. למדן לפי ערך בנגלה וגם בתורת החסידות טוב הלב אף שהיה קפדן.בסוף ימיו היה מהגבאים המכניסים ליחידות אצל כ״ק אדנ״ע ואדנ״ע לא רצה להשתמש בו בענייני שירות אף שהיה אומר לו דו. ומרגלא בפיו: נחמן איז א ווילער יונגערמאן משכורתו הייתה חמש רובל בשבוע וכל מה שהיו האורחים נותנים לו הוא היה נותן לקופה מיוחדת שהייתה אצל אדנ״ע נפטר בשנת תרעד. (תורת שלום עמוד 16 הערה 1)(ראה התמים חלק ו עמוד ט צ״ז)
 
ברכת אשר יצר הינה ברכה הנאמרת ע"פ ההלכה לאחרי כל עשיית צרכים. ברכה זו גם משולבת ב[[ברכות השחר]] שהאדם אומר בקומו משנתו. מקורה של הברכה הוא ב[[מסכת ברכות]] דף ס' עמ' ב.
 
==משמעות הברכה==
===בתורת הנגלה===
===בתורת החסידות===
 
חכמה תתאה ששיכת לעולם היצירה - יצר. חכמה שבאדם.
 
ויש לומר הביאור בזה מצד גדרי האדם והבריאה כולל גדרי הנשמה שגם בהיותה למעלה בבחינת טהורה היא ה"ה בציור מסויים החיות הו"ע כללי שאינו בא במורגש אבל כיון שחיבור הנשמה בגוף הוא בכח המפליא לעשותי כח העצמות הרי להיותו למעלה ממדידה והגבלה לגמרי נעשה על ידו חיבור הנשמה בגוף באופן שהחיות הכללי ועד לעצם הנפש שבנוגע ליהודי לנשמתי דייקא י הו"ע שלמעלה מהשכל נמשך וחודר בפנימיות ובמורגש היינו לא באופן של מקיף בלבד אלא חודר ונרגש בהכחות הפרטיים ושכל ומדות ועד שגם הם נעשים חדורים בהחיות הכללי ועצם הנפשח
 
וזהו אשר יצר את האדם בחכמה פי' בת"ס דא"א יצר דמות תבניתו כמו בצלמו  
וזהו אשר יצר את האדם בחכמה פי' בת"ס דא"א יצר דמות תבניתו כמו בצלמו  


תפריט ניווט