2,913
עריכות
שורה 24: | שורה 24: | ||
במענה לאחד שכתב לרבי אודות חברו שמפחד מעין הרע ענה הרבי{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/13/4363.htmilFN=c:\projects\otzar770\ocr_files\main\egrot\13\B0000094.tif&ilIF=G&ilSC=30: אגרות קודש כרך י"ג עמוד צ"ד]}} | במענה לאחד שכתב לרבי אודות חברו שמפחד מעין הרע ענה הרבי{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/13/4363.htmilFN=c:\projects\otzar770\ocr_files\main\egrot\13\B0000094.tif&ilIF=G&ilSC=30: אגרות קודש כרך י"ג עמוד צ"ד]}} | ||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=הרי בענינים כגון אלו, כשאין משימים לב לזה כלל והיסח הדעת בתכלית, מבטלים אותם, וכיון שהזכיר עד"ז [=על דרך זה] במכתבו, הנה יבדוק את ה[[תפילין]] שלו ואת ה[[מזוזה|מזוזות]] בדירתם, וזוגתו תי' [=תחיה] תחזיק במנהג בנות ישראל הכשרות להפריש ל[[צדקה]] קודם [[נרות שבת|הדלקת הנרות]] בכל עש"ק [=ערב [[שבת קודש]]] וערב יום טוב.}} | {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=הרי בענינים כגון אלו, כשאין משימים לב לזה כלל והיסח הדעת בתכלית, מבטלים אותם, וכיון שהזכיר עד"ז [=על דרך זה] במכתבו, הנה יבדוק את ה[[תפילין]] שלו ואת ה[[מזוזה|מזוזות]] בדירתם, וזוגתו תי' [=תחיה] תחזיק במנהג בנות ישראל הכשרות להפריש ל[[צדקה]] קודם [[נרות שבת|הדלקת הנרות]] בכל עש"ק [=ערב [[שבת קודש]]] וערב יום טוב.}} | ||
===עין הרע בחסידים=== | |||
הרבי אומר{{הערה|התוועדויות תשד"מ כרך א, עמוד 479.}} שאצל חסידים שקשורים ל[[נשיא הדור]] לא שולטת עין הרע. וכמו שאמר [[רבי יוחנן]]{{הערה|שם=א}} שהוא מזרעו של '''יוסף''' שלא שולטת בו עין הרע. כך אצל חסידים {{ציטוטון|"זרעו של יוסף" '''(נשיא דורנו ששמו יוסף)'''}}. | |||
===סיום הרמב"ם=== | |||
לפני סיום הרמב"ם בפעם הראשונה, שאל ה[[פני מנחם]] (האדמו"ר מגור) את הרבי, למה עושים בפרסום הרי ידוע שלוחות שניות שנתנו בפרסום - נשברו, משום עין הרע. ואם כן אולי כדאי לעשות את הסיום בצנעא? | |||
על כך ענה לו הרבי{{הערה|התוועדויות תשד"מ כרך ב'.}}:{{ציטוט|מרכאות=כן|איתא בגמרא שבנוגע לעניין של תורה – גם הפירסום בפני ששים ריבוא אינו מספיק. ועל-פי-זה – הלוואי שהפירסום יהיה גדול כל-כך עד שיתכוננו להשתתפותם של ששים רבוא מישראל... שאז יהיה מקום לחשוב האם אחד צריך לצאת כדי שלא יהיה פירסום בפני ששים רבוא מישראל!... | |||
מתן תורה היה במעמד ששים רבוא מישראל, מספר הכולל רק אנשים לאחרי בר-מצוה או כ' שנה, ומלבדם היו נשים וטף, וגם "ערב רב", ומלבדם – ריבוי מלאכים, המרכבה העליונה, וכו' וכו' – פרסום ורעש שאין דוגמתו כלל! ולכן, גם אם יש לחשוש (מענין בלתי רצוי) כתוצאה מהרעש והפרסום שהיה במתן-תורה – הרי הזהירות מזה מובטחת בלאו-הכי!...}} | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
עריכות