11,698
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
{{ציטוט-צף|הרי בודאי ובודאי שכבר כלו כל הקיצין, וכבר עשו תשובה, '''ועכשיו אין הדבר תלוי אלא במשיח צדקנו עצמו!'''|סוף אות ט}} | {{ציטוט-צף|הרי בודאי ובודאי שכבר כלו כל הקיצין, וכבר עשו תשובה, '''ועכשיו אין הדבר תלוי אלא במשיח צדקנו עצמו!'''|סוף אות ט}} | ||
{{ציטוט-צף|אדמו"ר שליט"א הכריז בניגון המקובל:) '''הוי' הוא האלקים, הוי' הוא האלקים, הוי' הוא האלקים, הוי' הוא האלקים, הוי' הוא האלקים, הוי' הוא האלקים, הוי' הוא האלקים, לשנה הבאה בירושלים!'''|סיום השיחה}} | {{ציטוט-צף|אדמו"ר שליט"א הכריז בניגון המקובל:) '''הוי' הוא האלקים, הוי' הוא האלקים, הוי' הוא האלקים, הוי' הוא האלקים, הוי' הוא האלקים, הוי' הוא האלקים, הוי' הוא האלקים, לשנה הבאה בירושלים!'''|סיום השיחה}} | ||
'''דבר מלכות נח''' היא שיחה שאמר [[הרבי]] בשבת פרשת נח, [[ד' חשון]] [[תשנ"ב]], ו[[מוגה|הוגהה]] על ידי הרבי ב[[לשון הקודש]]. | '''דבר מלכות נח''' היא [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] בשבת פרשת נח, [[ד' חשון]] [[תשנ"ב]], ו[[מוגה|הוגהה]] על ידי הרבי ב[[לשון הקודש]]. | ||
השיחה עוסקת בחשיבותה של שבת [[פרשת נח]] בהיותה שבת כללית לכל השנה '''בפועל''', לאחר [[שבת בראשית]] שהיא שבת כללית '''בכח'''. הרבי גם מסביר את המעלה שבשבת נח, בכך שהיא מגלה את [[שם הוי"ה]] ה[[בלי גבול]]י, ב[[שם אלוקים]] - גבול ה[[עולם]]. בהמשך השיחה הרבי מסביר על עבודת ה[[חשבון נפש]] שבשבת נח שהיא מתוך [[שמחה]] דוקא, ומסיק | השיחה עוסקת בחשיבותה של שבת [[פרשת נח]] בהיותה שבת כללית לכל השנה '''בפועל''', לאחר [[שבת בראשית]] שהיא שבת כללית '''בכח'''. הרבי גם מסביר את המעלה שבשבת נח, בכך שהיא מגלה את [[שם הוי"ה]] ה[[בלי גבול]]י, ב[[שם אלוקים]] - גבול ה[[עולם]]. בהמשך השיחה הרבי מסביר על עבודת ה[[חשבון נפש]] שבשבת נח שהיא מתוך [[שמחה]] דוקא, ומסיק מהחשבון צדק ש[[משיח]] צריך לבוא, ולסיום - מעורר על החשיבות של [[קידוש לבנה]], שיש לכוון בה על [[מלך המשיח]]. | ||
==סיכום== | ==סיכום== | ||
שורה 11: | שורה 11: | ||
*'''ב'.''' ההבדל בין השבתות מתבטא גם ב[[פרשה|פרשות השבוע]] ש[[קריאת התורה|קוראים]] בהם: ב[[פרשת בראשית]], מסופר אודות [[בריאת העולם|קיום העולם]] מצד בריאתו של [[הקב"ה]] - "בכח". וב[[פרשת נח]], מסופר על קיום העולם כפי שהוא מצד [[עבודה|עבודת]] ה[[נבראים]], שגם כשהנבראים חוטאים העולם ממשיך להתקיים{{הערה|"לא ישבותו" לגבי ברית ה[[קשת בענן]]}}. - "בפועל". | *'''ב'.''' ההבדל בין השבתות מתבטא גם ב[[פרשה|פרשות השבוע]] ש[[קריאת התורה|קוראים]] בהם: ב[[פרשת בראשית]], מסופר אודות [[בריאת העולם|קיום העולם]] מצד בריאתו של [[הקב"ה]] - "בכח". וב[[פרשת נח]], מסופר על קיום העולם כפי שהוא מצד [[עבודה|עבודת]] ה[[נבראים]], שגם כשהנבראים חוטאים העולם ממשיך להתקיים{{הערה|"לא ישבותו" לגבי ברית ה[[קשת בענן]]}}. - "בפועל". | ||
*'''ג'.''' בבריאה בפועל (שעל ידי עבודת האדם), יש יתרון לגבי הבריאה בכח (שעל ידי הקב"ה): בבריאה של ה', היה הגילוי ב[[שם אלוקים]]{{הערה|"בראשית ברא '''אלוקים'''"}} - [[צמצום]] והעלם האור האלוקי (או [[שם הוי']] שמתעלם באלוקים). וקיום העולם שבעבודת האדם, היה שבתוך העלם ו[[מציאות]] העולם - מתגלה שם הוי' שלמעלה מהעולם{{הערה|"ונח מצא חן בעיני '''הוי''''}}, וניכר בגלוי ש'''הוי' הוא האלוקים'''. | *'''ג'.''' בבריאה בפועל (שעל ידי עבודת האדם), יש יתרון לגבי הבריאה בכח (שעל ידי הקב"ה): בבריאה של ה', היה הגילוי ב[[שם אלוקים]]{{הערה|"בראשית ברא '''אלוקים'''"}} - [[צמצום]] והעלם האור האלוקי (או [[שם הוי']] שמתעלם באלוקים). וקיום העולם שבעבודת האדם, היה שבתוך העלם ו[[מציאות]] העולם - מתגלה שם הוי' שלמעלה מהעולם{{הערה|"ונח מצא חן בעיני '''הוי''''}}, וניכר בגלוי ש'''[[הוי' הוא האלוקים]]'''. | ||
*'''ד'.''' גילוי הוי' באלוקים מתבטא בתוכן [[פרשת נח]], בהתייחסו על גרמי השמים ש"לא ישבותו" - שזה מורה שגם בעצמים [[גשמי]]ים אלו, מתגלה [[עצמות אין סוף]] - שלא ישבותו לעולם. עוד ביטוי לזה, ב"את [[קשת בענן|קשתי נתתי בענן]]" - שהוא השתקפות של ה[[שמש]] - גילוי, ב[[ענן]] - אדים העולים מהארץ הגשמית - שבמציאות הגשמיות (אלקים), מתגלה השמש (הוי"ה). | *'''ד'.''' גילוי הוי' באלוקים מתבטא בתוכן [[פרשת נח]], בהתייחסו על גרמי השמים ש"לא ישבותו" - שזה מורה שגם בעצמים [[גשמי]]ים אלו, מתגלה [[עצמות אין סוף]] - שלא ישבותו לעולם. עוד ביטוי לזה, ב"את [[קשת בענן|קשתי נתתי בענן]]" - שהוא השתקפות של ה[[שמש]] - גילוי, ב[[ענן]] - אדים העולים מהארץ הגשמית - שבמציאות הגשמיות (אלקים), מתגלה השמש (הוי"ה). |
עריכות