תכלית בריאת העולם: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{בעבודה}}
'''תכלית בריאת העולם הזה'''  או '''למה נברא העולם''' הוא שאלה שהתחבטו בה גדולי החוקרים והמקובלים.
'''תכלית בריאת העולם הזה'''  או '''למה נברא העולם''' הוא שאלה שהתחבטו בה גדולי החוקרים והמקובלים.
==הסבר הזהר==
[[ספר הזהר]] מתרץ את סיבת בריאת העולם {{ציטוטון|בגין דישתמודעון ביה}} תרגום מ[[ארמית]]: "בשביל שיודעו בו". שה' יכול להיות רם ונשא ו[[בלי גבול]], אך אם אין בריאה, אין מי שידע שהוא כה רם ויעריצו, ואז אין יתרון בכוחו כביכול.


==הסבר הפרי עץ חיים==
==הסבר הפרי עץ חיים==
תשובת ה[[פרי עץ חיים]]{{הערה|ספר קבלה מה[[אריז"ל]] שכתב תלמידו הרב [[חיים ויטאל]].}} היא, שה' ברא את העולם בשביל שיהיה שלם בכל כוחותיו, פעולותיו, שמותיו, וכינוייו. כי לפני שבורא בפועל, כוחותיו הם בהעלם. ובכדי שיתגלו ברא את העולם.
תשובת ה[[פרי עץ חיים]]{{הערה|ספר קבלה מה[[אריז"ל]] שכתב תלמידו הרב [[חיים ויטאל]].}} היא, שה' ברא את העולם בשביל שיהיה שלם בכל כוחותיו, פעולותיו, שמותיו, וכינוייו. כי לפני שבורא בפועל, כוחותיו הם בהעלם. ובכדי שיתגלו ברא את העולם.


[[תורת החסידות]]{{הערה|שם=א|יום טוב של ראש השנה - [[המשך תרס"ו]]}} לא מקבלת הסבר זה, כי אצל [[הקב"ה]] מיד כשעלה ה[[רצון]] ל[[בריאת העולם|ברוא את העולמות]] - נצטייר ונברא כל העולם, כי אצלו הכח לא חסר את הפועל.
[[תורת החסידות]]{{הערה|שם=א|יום טוב של ראש השנה - [[המשך תרס"ו]]}} אומרת שהסבר זה אינו אמיתית הסיבה, כי{{הערה|כמו שכתב הפרי עץ חיים בעצמו בהגהה}} זה שבשביל גילוי הכח צריך להיות הפועל, זה רק אצל בני אדם. אבל אצל [[הקב"ה]] מיד כשעלה ה[[רצון]] ל[[בריאת העולם|ברוא את העולמות]] - נצטייר ונברא כל העולם, כי אצלו הכח לא חסר את הפועל.
 
==הסבר הזהר==
[[ספר הזהר]] מתרץ את סיבת בריאת העולם {{ציטוטון|בגין דישתמודעון ביה}} תרגום מ[[ארמית]]: "בשביל שיודעו בו". שה' יכול להיות רם ונשא ו[[בלי גבול]], אך אם אין בריאה, אין מי שידע שהוא כה רם ויעריצו, ואז אין יתרון בכוחו כביכול.


{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}
2,913

עריכות

תפריט ניווט