יום ירושלים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 8 בתים ,  8 באוקטובר 2020
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "תהילים" ב־"תהלים")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''יום ירושלים''' הוא יום ציון סמלי ב[[כ"ח אייר]] בו חלק מתושבי ארץ ישראל מציינים את איחוד העיר [[ירושלים]] תחת ריבונות ישראלית ביום זה בשנת [[תשכ"ז]], עם שיום [[מלחמת ששת הימים]].  
'''יום ירושלים''' הוא יום ציון סמלי ב[[כ"ח אייר]] בו חלק מתושבי ארץ ישראל מציינים את איחוד העיר [[ירושלים]] תחת ריבונות ישראלית ביום זה בשנת [[תשכ"ז]], עם סיום [[מלחמת ששת הימים]].  


ביום זה יש העורכים טקסים חגיגיים שונים וטקסי זיכרון ממלכתיים לחללים שנפלו בירושלים במלחמה על שחרורה, ועל פי קריאת [[הרבנות הראשית לישראל]] ב[[ח' בטבת]] [[תשכ"ח]], בחוגי [[הציונות הדתית]] נחגג היום באמירת [[הלל]] שלם בברכה, קריאת שירת הים ופרק ק"ז בתהלים, וכן עורכים סעודה מיוחדת ונמנעים ממנהגי אבלות.
ביום זה יש העורכים טקסים חגיגיים שונים וטקסי זיכרון ממלכתיים לחללים שנפלו בירושלים במלחמה על שחרורה, ועל פי קריאת [[הרבנות הראשית לישראל]] ב[[ח' בטבת]] [[תשכ"ח]], בחוגי [[הציונות הדתית]] נחגג היום באמירת [[הלל]] שלם בברכה, קריאת שירת הים ופרק ק"ז בתהלים, וכן עורכים סעודה מיוחדת ונמנעים ממנהגי אבלות.


הרבי הביע התנגדות לציון יום זה כיום חג.
[[הרבי]] הביע התנגדות לציון יום זה כיום חג.


==התייחסות הרבי==
==התייחסות הרבי==
שורה 16: שורה 16:


===האחדות שנפעלה ביום זה===
===האחדות שנפעלה ביום זה===
לצד ההתייחסות המסייגת של הרבי מקביעת היום לחג, התייחס הרבי לאחדות שנפעלה בין בני ישראל כתוצאה משחרור הכותל המערבי בכ"ח באייר, בסמיכות ל[[חג השבועות]], וקישר זאת עם העובדה שכפי שבשעת [[מתן תורה]] היתה האחדות בין בני ישראל סביב עניני קדושה ההכנה לקבלת התורה, כך עצם העובדה שכל בני ישראל - גם אלה שנראים רחוקים משמירת התורה והמצוות - התרגשו משחרור הכותל והכריזו שלא יניחו להחזיר אותו בשום אופן, מבטא את האחדות בין בני ישראל סביב קדושת ארץ ישראל, ובכך נעשים ראויים לקבלת התורה{{הערה|התוועדות יום שני של חג השבועות תשכ"ז, תורת מנחם חלק נ' עמוד 52.}}.
לצד ההתייחסות המסייגת של הרבי מקביעת היום לחג, התייחס הרבי לאחדות שנפעלה בין בני ישראל כתוצאה משחרור [[הכותל המערבי]] בכ"ח באייר, בסמיכות ל[[חג השבועות]], וקישר זאת עם העובדה שכפי שבשעת [[מתן תורה]] היתה האחדות בין בני ישראל סביב עניני קדושה ההכנה לקבלת התורה, כך עצם העובדה שכל בני ישראל - גם אלה שנראים רחוקים משמירת התורה והמצוות - התרגשו משחרור הכותל והכריזו שלא יניחו להחזיר אותו בשום אופן, מבטא את האחדות בין בני ישראל סביב קדושת ארץ ישראל, ובכך נעשים ראויים לקבלת התורה{{הערה|התוועדות יום שני של חג השבועות תשכ"ז, תורת מנחם חלק נ' עמוד 52.}}.


== לקריאה נוספת ==
== לקריאה נוספת ==
2,365

עריכות

תפריט ניווט