110
עריכות
מ (החלפת טקסט – "[[תמונה:" ב־"[[קובץ:") |
מ (←התשובות) |
||
שורה 52: | שורה 52: | ||
*ראשית כל אדרבה - יעסקו בהנחת תפילי פעמים רבות ולאנשים רבים. וכך גם אמרה המשנה שמצווה גוררת מצווה{{הערה|[[מסכת אבות]] פרק ד משנה ב}}. | *ראשית כל אדרבה - יעסקו בהנחת תפילי פעמים רבות ולאנשים רבים. וכך גם אמרה המשנה שמצווה גוררת מצווה{{הערה|[[מסכת אבות]] פרק ד משנה ב}}. | ||
:בנוסף, יהודי שלא הניח תפילין מעולם נקרא בגמרא "פושע ישראל בגופו" ואין לו חלק ל[[עולם הבא]]{{הערה|[[מסכת ראש השנה]] יז, א}}. לרוב הדעות{{הערה|כך היא שיטתם של [[רבינו חננאל]] [[הרי"ף]] ו[[העיטור]] ותשובות הגאונים על הגמרא שם, [[הרמב"ם]] בהלכות תשובה פרק ג הלכה ה}}, די בהנחת תפילין פעם אחת (וכנראה שגירסתם בגמרא היא בתוספת המילה "מעולם"), כך שדי בהנחת תפילין אחת על מנת להסיר מיהודי את התואר הזה ושיזכה לחיי העולם הבא. | :בנוסף, יהודי שלא הניח תפילין מעולם נקרא בגמרא "פושע ישראל בגופו" ואין לו חלק ל[[עולם הבא]]{{הערה|[[מסכת ראש השנה]] יז, א}}. לרוב הדעות{{הערה|כך היא שיטתם של [[רבינו חננאל]] [[הרי"ף]] ו[[העיטור]] ותשובות הגאונים על הגמרא שם, [[הרמב"ם]] בהלכות תשובה פרק ג הלכה ה}}, די בהנחת תפילין פעם אחת (וכנראה שגירסתם בגמרא היא בתוספת המילה "מעולם"), כך שדי בהנחת תפילין אחת על מנת להסיר מיהודי את התואר הזה ושיזכה לחיי העולם הבא. | ||
*כאשר אדם שאינו מניח תפילין בדרך קבע יניח אותן, מההתרגשות והעניין שיגלה בפעולת ההנחה לא תוסח דעתו להרהורים האסורים | *כאשר אדם שאינו מניח תפילין בדרך קבע יניח אותן, מההתרגשות והעניין שיגלה בפעולת ההנחה לא תוסח דעתו להרהורים האסורים בעת ההנחה. וכך גם כתבו ה[[ספר מצות גדול]]{{הערה|מצוות עשה ג}} ו[[ספר החינוך]]{{הערה|מצווה תכא}} כי יש לזכות כל יהודי בהנחת תפילין. | ||
==המבצע כיום== | ==המבצע כיום== |
עריכות