27,062
עריכות
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|") |
מ (החלפת טקסט – ",([א-ת])" ב־", $1") |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
==גידי הדם והרוח== | ==גידי הדם והרוח== | ||
{{הערה|,תו"ח שמות בא, להבין שרש עניין פסח ומצה קד, ד}}"נפש הבשר בדם היא"{{הערה|ויקרא יז}}. החסידות מסבירה, שבדם הופכת החיות הרוחנית של הנפש לחיות גשמית של הגוף{{הערה|מאמרי אדמו"ר האמצעי תקע"ז אדם כי יהי' בעור בשרו דף סט}}. גידי הדם{{הערה|שבלשוננו נקראים עורקים, אך בלשון החסידות והקבלה נקראים ורידים}} הם המביאים חיות זו לאיברים, ובאמצעותה הם חיים. גידי הרוח לעומתם, תפקידם להמשיך לאיברים לא את עצם החיות, אלא את התנועה וההרגשה. | {{הערה|, תו"ח שמות בא, להבין שרש עניין פסח ומצה קד, ד}}"נפש הבשר בדם היא"{{הערה|ויקרא יז}}. החסידות מסבירה, שבדם הופכת החיות הרוחנית של הנפש לחיות גשמית של הגוף{{הערה|מאמרי אדמו"ר האמצעי תקע"ז אדם כי יהי' בעור בשרו דף סט}}. גידי הדם{{הערה|שבלשוננו נקראים עורקים, אך בלשון החסידות והקבלה נקראים ורידים}} הם המביאים חיות זו לאיברים, ובאמצעותה הם חיים. גידי הרוח לעומתם, תפקידם להמשיך לאיברים לא את עצם החיות, אלא את התנועה וההרגשה. | ||
גידי הדם ממשיכים את החיות מנפש הטבעית, לעומת גידי הרוח שממשיכים את דרגת ה"רוח" (או לפי ההסבר הראשון בהערה 1 לעיל – את עצם הנפש). | גידי הדם ממשיכים את החיות מנפש הטבעית, לעומת גידי הרוח שממשיכים את דרגת ה"רוח" (או לפי ההסבר הראשון בהערה 1 לעיל – את עצם הנפש). | ||