אליהו חיים אלטהויז: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בעבודה! הערות ניתן להשאיר בדף השיחה.
אין תקציר עריכה
(בעבודה! הערות ניתן להשאיר בדף השיחה.)
שורה 1: שורה 1:
הרב ה[[חסיד]] ר' '''אליהו חיים אלטויז''' [[הי"ד]], היה מהעיר [[נקולייב]]. היה אחד החסידים המקורבים והמקושרים ביותר ל[[אדמו"ר הריי"צ]]. מסור ונתון אליו ולביתו בלב ונפש. עבד לצידו של הרבי הריי"צ וסייע בכל פעולותיו ל[[הפצת היהדות]] ולטובת יהודי [[רוסיה]] שנותרו מאחורי [[מסך-הברזל]]. הוא התלוה אליו לעיר גלותו קוסטרמה והיה השדכן העיקרי בשידוך [[כ"ק אדמו"ר שליט"א]] עם [[הרבנית חיה מושקא]]. כשנאסר אדמו"ר הריי"צ היה הוא הראשון אליו הגיע כ"ק אדמו"ר שליט"א להודיע לו על כך. באחד ממכתביו מכנהו הרבי הריי"צ: "ידיד אוהב נאמן ביתנו".  
{{בעבודה}}
הרב ה[[חסיד]] ר' '''אליהו חיים אלטויז''' [[הי"ד]], היה מהעיר [[ניקולייב]]. היה אחד החסידים המקורבים והמקושרים ביותר ל[[אדמו"ר הריי"צ]]. מסור ונתון אליו ולביתו בלב ונפש.
 
למד בישיבת [[תומכי תמימים ליובאוויטש]].
 
בשנת [[תרע"ח]] נסע בשליחות [[אדמו"ר הרש"ב]] לעיירה [[פודוברנקה]] על מנת להפיץ [[יהודת]].
 
במהלך שהותו בעיירה, בשנת [[תר"פ]], אירעה הסתלקותו של [[אדמו"ר הרש"ב]]. כאשר נודע לר' אלי' חיים על-כך - התעלף.
 
עבד לצידו של הרבי הריי"צ וסייע בכל פעולותיו ל[[הפצת היהדות]] ולטובת יהודי [[רוסיה]] שנותרו מאחורי [[מסך-הברזל]]. הוא התלוה אליו לעיר גלותו קוסטרמה והיה השדכן העיקרי בשידוך [[כ"ק אדמו"ר שליט"א]] עם [[הרבנית חיה מושקא]]. כשנאסר אדמו"ר הריי"צ היה הוא הראשון אליו הגיע כ"ק אדמו"ר שליט"א להודיע לו על כך. באחד ממכתביו מכנהו הרבי הריי"צ: "ידיד אוהב נאמן ביתנו".  


ר' אליהו חיים ברח מרוסיה לריגא ונספה ב[[שואה]] ביום י' [[כסלו]] [[תש"ב]] יחד עם ר' [[אי'צה דער מתמיד]] ור' [[יצחק פייגין]] - הי"ד.
ר' אליהו חיים ברח מרוסיה לריגא ונספה ב[[שואה]] ביום י' [[כסלו]] [[תש"ב]] יחד עם ר' [[אי'צה דער מתמיד]] ור' [[יצחק פייגין]] - הי"ד.


[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ]]
12,624

עריכות

תפריט ניווט