27,062
עריכות
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|") |
|||
שורה 6: | שורה 6: | ||
[[הרבי]] שואל למה קוראים לעיוור "סגי נהור" שפירושו: ריבוי האור ולכאורה זהו [[לועג לרש]] שלעיוור אין ריבוי אור וראיה? ומבאר, שלעיוור באמת יש אור וראיה חזקה ביותר, אז למה אינו רואה? כי מרוב שהאור חזק כלי ה[[עין]] לא מצליחים להכיל אור זה ולכן אינו מצליח לראות. | [[הרבי]] שואל למה קוראים לעיוור "סגי נהור" שפירושו: ריבוי האור ולכאורה זהו [[לועג לרש]] שלעיוור אין ריבוי אור וראיה? ומבאר, שלעיוור באמת יש אור וראיה חזקה ביותר, אז למה אינו רואה? כי מרוב שהאור חזק כלי ה[[עין]] לא מצליחים להכיל אור זה ולכן אינו מצליח לראות. | ||
ודוקא מתוך הירידה של אי הראיה (הזמנית), נעשה אחר כך עליה וראיה חזקה פי כמה{{הערה|[[דבר מלכות שופטים הערה 107}}, כיתרון ה[[אור]] מן ה[[חושך]] {{הערה|קהלת ב יג}}, שדוקא מתוך שיש חושך והעלם נעשה הגילוי של האור נעלה וחזק יותר. | ודוקא מתוך הירידה של אי הראיה (הזמנית), נעשה אחר כך עליה וראיה חזקה פי כמה{{הערה|[[דבר מלכות שופטים הערה 107}}, כיתרון ה[[אור]] מן ה[[חושך]]{{הערה|קהלת ב יג}}, שדוקא מתוך שיש חושך והעלם נעשה הגילוי של האור נעלה וחזק יותר. | ||
==עורים בתורה== | ==עורים בתורה== | ||
שורה 17: | שורה 17: | ||
*[[עלי]] הכהן התעוור מזקנה. | *[[עלי]] הכהן התעוור מזקנה. | ||
*[[בבא בן בוטא]] סומא על ידי הורדוס. | *[[בבא בן בוטא]] סומא על ידי הורדוס. | ||
*[[רב יוסף]] היה עיוור ובכל זאת היה בקי בכל התורה עד שכונה "סיני" {{הערה|ברכות סד. א}}. | *[[רב יוסף]] היה עיוור ובכל זאת היה בקי בכל התורה עד שכונה "סיני"{{הערה|ברכות סד. א}}. | ||
*[[רב ששת]] היה עיוור, ובכל זאת היה בקי בתלמודו עד שחזר על כל תלמודו בשלושים יום. | *[[רב ששת]] היה עיוור, ובכל זאת היה בקי בתלמודו עד שחזר על כל תלמודו בשלושים יום. | ||
שורה 34: | שורה 34: | ||
===[[נרות שבת]]=== | ===[[נרות שבת]]=== | ||
עדיף שבעלה של העיוורת ידליק. אם היתה רואה בעבר והורגלה להדליק יכולה להמשיך אך תשתדל להדליק ראשונה {{הערה|שו''ע אדה''ז סי' רס"ג, סי"ב}} | עדיף שבעלה של העיוורת ידליק. אם היתה רואה בעבר והורגלה להדליק יכולה להמשיך אך תשתדל להדליק ראשונה{{הערה|שו''ע אדה''ז סי' רס"ג, סי"ב}} | ||
==העוורים ב[[גאולה]]== | ==העוורים ב[[גאולה]]== | ||
שורה 41: | שורה 41: | ||
==כתב ברייל== | ==כתב ברייל== | ||
כתב ברייל הוא כתב מיוחד לעוורים הנכתב על ידי הבלטת האותיות, ונקרא על ידי המישוש. | כתב ברייל הוא כתב מיוחד לעוורים הנכתב על ידי הבלטת האותיות, ונקרא על ידי המישוש. | ||
בשנת [[תשנ"א]] הודפס [[ספר התניא]] בכתב ברייל ו[[הרבי]] הסביר {{הערה|דבר מלכות פרשת עקב אות טו ואילך}} שכעת [[משיח]] מוכרח לבוא, כי כבר קוים "לכשיפוצו מעינותיך חוצה" עד שאפילו העוורים יכולים ללמוד את [[תורת החסידות]]. | בשנת [[תשנ"א]] הודפס [[ספר התניא]] בכתב ברייל ו[[הרבי]] הסביר{{הערה|דבר מלכות פרשת עקב אות טו ואילך}} שכעת [[משיח]] מוכרח לבוא, כי כבר קוים "לכשיפוצו מעינותיך חוצה" עד שאפילו העוורים יכולים ללמוד את [[תורת החסידות]]. | ||
==ראה גם== | ==ראה גם== |