נפש אלוקית: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  6 בנובמבר 2009
שורה 4: שורה 4:


==ענינה==
==ענינה==
הנפש האלוקית הינה, כלשונו של ספר ה[[תניא]], חלק אלוקה ממעל ממש. על הנפש האלוקית נאמר "ויפח באפיו נשמת חיים", ומבואר כי "מאן דנפח מתוכיה נפח", שתוכיות ופנימיות החיות שבאדם מוציא בנפיחתו בכוח. וכך על דרך משל הוא שנשמות ישראל עלו במחשבה, שכתוב "בני בכורי ישראל", וכמו שהבן נמשך ממוח האב, כך כביכול נשמת כל אדם מישראל נמשכה מחכמתו יתברך, שהיא בבחינת "[[חכים ולא בחכמא ידיעה]]".
הנפש האלוקית הינה, כלשונו של ספר ה[[תניא]], חלק אלוקה ממעל ממש. על הנפש האלוקית נאמר "ויפח באפיו נשמת חיים", ומבואר כי "מאן דנפח מתוכיה נפח", שתוכיות ופנימיות החיות שבאדם מוציא בנפיחתו בכוח. וכך על דרך משל הוא שנשמות ישראל עלו במחשבה, שכתוב "בני בכורי ישראל", וכמו שהבן נמשך ממוח האב, כך כביכול נשמת כל אדם מישראל נמשכה מחכמתו יתברך, שהיא בבחינת "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]".


ומבואר, שאף שיש חילוקי מדרגות רבים בין הנשמות, שיש נשמות שהם בבחינת [[ראש]] ויש נשמות שהם בבחינת [[עקביים]], הרי שכולם נמשכים מן מהותם ב[[חכמה עילאה]], שבה שורה [[אור אין סוף]] ממש. וכמשל לכך הוא הבן הנמשך ממוח האב, שאף ציפורני רגליו נתהוו מטיפה זו ממש.
ומבואר, שאף שיש חילוקי מדרגות רבים בין הנשמות, שיש נשמות שהם בבחינת [[ראש]] ויש נשמות שהם בבחינת [[עקביים]], הרי שכולם נמשכים מן מהותם ב[[חכמה עילאה]], שבה שורה [[אור אין סוף]] ממש. וכמשל לכך הוא הבן הנמשך ממוח האב, שאף ציפורני רגליו נתהוו מטיפה זו ממש.
1,323

עריכות

תפריט ניווט