11,343
עריכות
שמואל חיים (שיחה | תרומות) |
מ (←רקע רעיוני) |
||
שורה 127: | שורה 127: | ||
===רקע רעיוני=== | ===רקע רעיוני=== | ||
במשך השנים, האפשרות שיקרה | במשך השנים, האפשרות שיקרה נסיון כזה נחשבה על ידי חסידיו כבלתי אפשרית. אמונה זו התבססה על הצהרתו של הרבי עם תחילת כהונתו כי דורו - הדור השביעי בחסידות, הוא הדור האחרון בשושלת אדמו"רי החסידות ותפקידו להביא את הגאולה{{הערה|[http://old2.ih.chabad.info/images/notimage/59058_he_1.pdf מאמר "באתי לגני" ה’תשי”א]}}. במשך השנים חזר הרבי על הצהרה זו תוך הדגשה ש"דורנו הוא הדור האחרון לגלות והוא הדור הראשון לגאולה"<ref>לדוגמה: דורנו זה הוא דור האחרון של הגלות שיזכה להיות דור הראשון של הגאולה, 'תורת-מנחם - התוועדויות' ה'תשמ"ח, כרך ג, עמ' 493-498</ref>. כתוצאה מכך האמינו החסידים שהרבי יחיה עד בוא הגאולה ולאחריה (בחיים הנצחיים שבגאולה). גם בתקופת מחלתו המשיכו החסידים להביע בפומבי את ביטחונם שהוא יחיה{{הערה|שם=מייקל|מייקל ספקטר [michaelspecter.com/1992/03/the-oracle-of-crown-heights/ The Oracle of Crown Heights] ניו יורק טיימס, 15 מרץ, 1992}}. | ||
בהשקפת העולם החב"דית מיוחסת חשיבות רבה לאדמו"רי חב"ד כ"נשיאי הדור". הרבי עצמו אמר: {{ציטוטון|מוכרח להיות משה בכל דור ודור, שבו תתלבש נשמת משה}}{{הערה|1=לקוטי שיחות - שמות א [http://www.otzar770.com/cgi-bin/imgserv.exe/convert?ilFN=f:\web\otzar770\ocr_files\main\sihot\26\B0007.tif&ilIF=G&ilSC=30 השיחה המקורית ביידיש],[http://www.old.hageula.com/pdf/moshelomet.pdf השיחה בתרגום לעברית]}}. כלומר, נשמתו של [[משה רבנו]] התלבשה בכל אחד מאדמו"רי חב"ד (בהסתמך על דברי התלמוד "[[משה]] לא מת"<ref>כך בדברי הרבי, לעומת לשון הגמרא "לא מת משה" ב{{בבלי|סוטה|יג|ב}}</ref>). | בהשקפת העולם החב"דית מיוחסת חשיבות רבה לאדמו"רי חב"ד כ"נשיאי הדור". הרבי עצמו אמר: {{ציטוטון|מוכרח להיות משה בכל דור ודור, שבו תתלבש נשמת משה}}{{הערה|1=לקוטי שיחות - שמות א [http://www.otzar770.com/cgi-bin/imgserv.exe/convert?ilFN=f:\web\otzar770\ocr_files\main\sihot\26\B0007.tif&ilIF=G&ilSC=30 השיחה המקורית ביידיש],[http://www.old.hageula.com/pdf/moshelomet.pdf השיחה בתרגום לעברית]}}. כלומר, נשמתו של [[משה רבנו]] התלבשה בכל אחד מאדמו"רי חב"ד (בהסתמך על דברי התלמוד "[[משה]] לא מת"<ref>כך בדברי הרבי, לעומת לשון הגמרא "לא מת משה" ב{{בבלי|סוטה|יג|ב}}</ref>). | ||
===ההתייחסות=== | ===ההתייחסות=== | ||
כל הענין של ג' תמוז הוא רק ניסיון (כבמשה בשעתו). זאת כחלק אחד מהאמונה שהרבי הוא המשיח ושהוא ממשיך להנהיג את הדור{{הערה|[[שלום דובער לוין]], [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug7.pdf קובץ משיח וגאולה – ז] {{PDF}}, עמודים 22-21.<br />מאמר מערכת, [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug4.pdf קובץ משיח וגאולה – ד] {{PDF}}, עמוד 3, סעיף ב.}}. בעקבות זאת ממשיכים לכתוב על הרבי שליט"א ('''ש'''יחיה '''ל'''אורך '''י'''מים '''ט'''ובים '''א'''מן){{הערה|טענתם מופיעה ב- הרב לוי יצחק גינזבורג,'''התוועדות חסידית''', הוצאת [[בית משיח (שבועון)|בית משיח]], [[תש"ס]].}}. וכן משתמשים בדרך כלל בתארים 'מלך המשיח שליט"א' או 'מה"מ שיל"ו' ('''ש'''יחיה '''ל'''עולם '''ו'''עד) המדגיש את האיחול לחיים נצחיים. אך עם זאת, יש חסידים שסוברים שב[[ג' תמוז]] [[תשנ"ד]] היה אצל הרבי את עניין הפך החיים רח"ל, ולכן לא מסתפקים בכתיבתו כ"הרבי" או כ"נשיא דורינו" בלבד. | כל הענין של ג' תמוז הוא רק ניסיון (כבמשה בשעתו). זאת כחלק אחד מהאמונה שהרבי הוא המשיח ושהוא ממשיך להנהיג את הדור{{הערה|[[שלום דובער לוין]], [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug7.pdf קובץ משיח וגאולה – ז] {{PDF}}, עמודים 22-21.<br />מאמר מערכת, [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug4.pdf קובץ משיח וגאולה – ד] {{PDF}}, עמוד 3, סעיף ב.}}. בעקבות זאת ממשיכים לכתוב על הרבי שליט"א ('''ש'''יחיה '''ל'''אורך '''י'''מים '''ט'''ובים '''א'''מן){{הערה|טענתם מופיעה ב- הרב לוי יצחק גינזבורג,'''התוועדות חסידית''', הוצאת [[בית משיח (שבועון)|בית משיח]], [[תש"ס]].}}. וכן משתמשים בדרך כלל בתארים 'מלך המשיח שליט"א' או 'מה"מ שיל"ו' ('''ש'''יחיה '''ל'''עולם '''ו'''עד) המדגיש את האיחול לחיים נצחיים. אך עם זאת, יש חסידים שסוברים שב[[ג' תמוז]] [[תשנ"ד]] היה אצל הרבי את עניין הפך החיים רח"ל, ולכן לא מסתפקים בכתיבתו כ"הרבי" או כ"נשיא דורינו" בלבד. |