11,340
עריכות
(←בדברי הרבי: פסקה חדשה) |
|||
שורה 19: | שורה 19: | ||
צריך להיזהר מאוד מאוד. גם מבין רבני המזרחי יש ע"ז ויכוח גדול. לדייק בכל מילה אך ורק ע"פ מה שכתוב במקורותינו, וללא סברות בטן משכיליות... [[משתמש:קודש לנשיא הדור!|קודש לנשיא הדור!]] - [[שיחת משתמש:קודש לנשיא הדור!|שיחה]], 01:58, י"ד באב, ה'תש"ף. | צריך להיזהר מאוד מאוד. גם מבין רבני המזרחי יש ע"ז ויכוח גדול. לדייק בכל מילה אך ורק ע"פ מה שכתוב במקורותינו, וללא סברות בטן משכיליות... [[משתמש:קודש לנשיא הדור!|קודש לנשיא הדור!]] - [[שיחת משתמש:קודש לנשיא הדור!|שיחה]], 01:58, י"ד באב, ה'תש"ף. | ||
== בדברי הרבי == | |||
{{ציטוטון|ואפילו לאחרי חורבן בית שני, ולא רק בתחלת התקופה, אלא גם לאח"ז – הרי איתא במדרשי רז"ל "ותותר, בימי רבי", היינו, שעד סיום חתימת המשנה בימי רבי נשארו עדיין ה"שיריים" ("ותותר") מהענינים שהיו בזמן ביהמ"ק. וכן אפילו בזמן האמוראים – שבתחלתו הי' עדיין ענין הסמיכה – הרי כיון שהאמוראים פירשו בגמרא את עניני המשנה שנמסרו ע"י רבי, נמצא, שעד סיום זמן האמוראים נמשך עדיין הענין ד"ותותר בימי רבי". | |||
אך כשהיו הגזירות והשמדות בימי הגאונים, לאחרי רבנן סבוראי, ובפרט בתקופה של הדור האחרון, דרא דעקבתא דמשיחא, שאז נעשה אמיתית ענין שחרות הלילה – אזי אין עצה אחרת מלבד הענין ד"יבקע".}} | |||
הבאתי כאן את דברי הרבי על עד מתי נשארו העניינים שנותרו מזמן בית המקדש. שימו לב איך כתבתי זאת בערך, מה אתם אומרים, באמת ך משמע מדברי הרבי? או שצריך לבאר זאת אחרת? | נכתב בשעה 18:09 ע"י [[שיחת משתמש:חבר|חבר]] - היום, [[כ' באב]] [[ה'תש"ף]] ([[תש"פ]]) מגיע משיח. |