11,682
עריכות
מ (אליהו ב. העביר את הדף משתמש:אליהו ב./דוד הסופר מאניפולי לשם דוד הסופר מאניפולי בלי להשאיר הפניה: סיימתי) |
אין תקציר עריכה |
||
(5 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 9: | שורה 9: | ||
==הפלאת כתיבתו== | ==הפלאת כתיבתו== | ||
כתיבתו | כתיבתו הייתה חביבה בעיני הצדיקים תלמידי המגיד. מסופר, שרבי [[מנחם נחום מצ'רנוביל]] שכר אותו למשך שנה תמימה שישב בביתו בצ'רנוביל ויכתוב עבורו בקדושה ובטהרה [[ספר תורה]]. הספר התגלגל בסופו של דבר ל[[סקווירא]] ונעשו בו מעשי ניסים. | ||
ר' דוד היה כותב בפרשיות התפילין את הפ"אין כפולות. ורבי [[יהודה לייב הכהן]] מאניפולי ביאר שהדבר קשור למעלת שורש נשמתו של ר' דוד הסופר. | ר' דוד היה כותב בפרשיות התפילין את הפ"אין כפולות. ורבי [[יהודה לייב הכהן]] מאניפולי ביאר שהדבר קשור למעלת שורש נשמתו של ר' דוד הסופר. | ||
שורה 19: | שורה 19: | ||
מסופר, שפעם אחת ר' זושא הוליך את בנו, ר' ישראל אברהם, אל דלת החדר ששם היה יושב, פתח את הדלת וראה: בכל פעם כשהוא מגיע לכתיבת "שם", הוא מתרומם באויר עם כסאו. | מסופר, שפעם אחת ר' זושא הוליך את בנו, ר' ישראל אברהם, אל דלת החדר ששם היה יושב, פתח את הדלת וראה: בכל פעם כשהוא מגיע לכתיבת "שם", הוא מתרומם באויר עם כסאו. | ||
== | == כתב חב"ד == | ||
באחת הפעמים בהם ביקר [[אדמו"ר הזקן]] בחצר מורו ורבו [[המגיד ממעזריטש]], הורה לו הרב המגיד לתקן צורת כתב סת"ם שתהיה תואמת גם את דעת הפוסקים, וגם את המבואר בספרי הקבלה{{הערה|[[אדמו"ר הריי"צ]] מדגיש באגרת: "שיסדר תמונת האותיות כפי שיטת בעלי [[הקבלה]] '''בדרך חב"ד'''".}}. על פי הוראה זו, התעכב [[אדמו"ר הזקן]] במעזריטש במשך ארבעה שבועות נוספים, בהם התעסק ועמל על תיקון צורת האותיות. בחזרתו לביתו עבר דרך [[אניפולי]], שם שמע שר' זושא הורה לר' דוד שהיה סופרו האישי לכתוב כפי הנוסח החדש שתיקן אדמו"ר הזקן, מכיון שהוא שמע כרוז מפמליה של מעלה שמכאן ואילך זו תהיה צורת האותיות{{הערה|ראה באריכות בקובץ 'ידע עם' חלק ה' עמ' 71 פרטי הדברים באריכות. לשלימות הדברים עיין ב[[אגרות קודש]] אדמו"ר הריי"צ ח"ט עמ' נג, ובהנסמן בהערות שם.}}. | באחת הפעמים בהם ביקר [[אדמו"ר הזקן]] בחצר מורו ורבו [[המגיד ממעזריטש]], הורה לו הרב המגיד לתקן צורת כתב סת"ם שתהיה תואמת גם את דעת הפוסקים, וגם את המבואר בספרי הקבלה{{הערה|[[אדמו"ר הריי"צ]] מדגיש באגרת: "שיסדר תמונת האותיות כפי שיטת בעלי [[הקבלה]] '''בדרך חב"ד'''".}}. על פי הוראה זו, התעכב [[אדמו"ר הזקן]] במעזריטש במשך ארבעה שבועות נוספים, בהם התעסק ועמל על תיקון צורת האותיות. בחזרתו לביתו עבר דרך [[אניפולי]], שם שמע שר' זושא הורה לר' דוד שהיה סופרו האישי לכתוב כפי הנוסח החדש שתיקן אדמו"ר הזקן, מכיון שהוא שמע כרוז מפמליה של מעלה שמכאן ואילך זו תהיה צורת האותיות{{הערה|ראה באריכות בקובץ 'ידע עם' חלק ה' עמ' 71 פרטי הדברים באריכות. לשלימות הדברים עיין ב[[אגרות קודש]] אדמו"ר הריי"צ ח"ט עמ' נג, ובהנסמן בהערות שם.}}. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== | ||
שורה 27: | שורה 27: | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== | ||
*[http://www.shturem.net/index.php?section=blog_new&article_id=35 כתב הסת"ם שתיקן אדמו"ר הזקן] {{שטורעם}} | *הרב [[יהושע מונדשיין]], '''[http://www.shturem.net/index.php?section=blog_new&article_id=35 כתב הסת"ם שתיקן אדמו"ר הזקן]''' {{שטורעם}} | ||
*'''[http://chabad.info/wp-content/uploads/2016/01/29-01-2016-01-06-05-magazine_01_80.pdf 'כתב חב"ד']''' בגליון דרך תמים (א) עמוד 32. צילום פרשית תפילין בכתב ידו. | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:תלמידי המגיד ממזריטש]] | [[קטגוריה:תלמידי המגיד ממזריטש]] | ||
[[קטגוריה:סופרי סת"ם]] |
עריכות