משתמש:חסיד של הרבי/החינוך העצמאי: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 16: שורה 16:
הרבי מאוד תמך בפעילות מרכז החינוך העצמאי, ובכך שבין לימודיו אין לימודי חול, ובכך מחזקים את הזהות היהודית בקרב התלמידים ולא מערבבים בלימודי הקודש גם לימודי חול.  
הרבי מאוד תמך בפעילות מרכז החינוך העצמאי, ובכך שבין לימודיו אין לימודי חול, ובכך מחזקים את הזהות היהודית בקרב התלמידים ולא מערבבים בלימודי הקודש גם לימודי חול.  


אך מצד שני הרבי הורה ל[[חסידות חב"ד|חסידי חב"ד]] שלא ללמוד במערכת החינוך העצמאי{{מקור}}, אלא להקים רשת חינוך שתפעל במסגרת ה"ממלכתי דתי" ו"ממלכתי" - וזאת מפני שיש השולחים את ילדיהם במילא למערכות לימוד אלה - שבהם לומדים לימודי חול, ורק קצת (אם בכלל) לימודי קודש, אז אם הם כבר שולחים0 את ילדיהם למערכות חינוך כאלה - שישלחו אותם למערכות חינוך ממלכתיות - אך ברוח היהדות, וזאת מאותה סיבה שבה תמך הרבי במערכת החינוך העצמאי - כדי שהילדים שהולכים ללמוד במערכות חינוך אלה לא יתבוללו, וכדי לחזק את הקשר של ילדים אלה עם ה[[יהדות]], ולשם כך הקים הרבי את [[רשת אהלי יוסף יצחק]].
אך מצד שני הרבי הורה ל[[חסידות חב"ד|חסידי חב"ד]] להקים מערכת חינוך שתהיה נוספת למערכת החינוך העצמאי{{מקור}}, המערכת החדשה תגשר בין מערכות החינוך ה"ממלכתי דתי" ו"ממלכתי" לבין לימודי הקודש והיהדות. ובכך גם הילדים הלומדים במסגרות אלה יוכלו ללמוד יהדות בנוסף ללימודי חול שהם במילא ילמדו.
 
מערכת חינוך זו הייתה אמורה לקום בעיקר בשביל ילדים שאינם חב"דיים שהוריהם במילא ישלחו אותם למערכות חינוך ה"ממלכתיים", ובמערכות חינוך אלה בקושי ויש לימודי [[יהדות]] ובעיקר לומדים שם [[לימודי חול]], ובנוסף מחנכים את הילדים שם להידמות לגויים,. ולכן נוצר צורך דחוף לעשות מסגרות גם לילדים אלה - שבהם העיקר יהיה היהדות, ולימוד החול יהי דבר טפל, וכן יחנכו שם את הילדים שהעיקר זה היהדות ושאסור חלילה להידמות וללכת בחוקי הגויים. לשם כך הקים הרבי את [[רשת אהלי יוסף יצחק]], שנותן מענה לבעיית ההתבוללות וההתנכרות ליהדות ששוררת במוסדות החינוך של [[מדינת ישראל]].


==ראו גם==
==ראו גם==
12,740

עריכות