שיחה:ספירת ההוד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 55: שורה 55:
הוד שבהוד – ל"ג בעומר
הוד שבהוד – ל"ג בעומר
מכיוון שבהוד מסיימים את עיקר בירור המידות, וההוד שבהוד הוא סיום החלק העיקרי של תיקון ההוד, לכן ל"ג בעומר הוא יום שמחה לישראל ואירעו בו ענייני שמחה. הוד שבהוד היא הדרגה הגבוהה של הביטול לה'. לא רק ביטול הישות אלא ביטול עצם המציאות, עד ראיית המציאות כהשתקפות של ה'.
מכיוון שבהוד מסיימים את עיקר בירור המידות, וההוד שבהוד הוא סיום החלק העיקרי של תיקון ההוד, לכן ל"ג בעומר הוא יום שמחה לישראל ואירעו בו ענייני שמחה. הוד שבהוד היא הדרגה הגבוהה של הביטול לה'. לא רק ביטול הישות אלא ביטול עצם המציאות, עד ראיית המציאות כהשתקפות של ה'.
רבי שמעון בר יוחאי אמר על עצמו לפני הסתלקותו ביום הזה: "אנא סימנא בעלמא", אני סימן בעולם. הוא הרגיש כתמרור שמכוון אל ריבונו של עולם, ללא מציאות משל עצמו. בדרגה הגבוהה של הענווה אין כל אינטרס להיות "בעל ענווה" אלא השפלות היא לשם שפלות ותו לא. בהוד שבהוד נכללת גם
רבי שמעון בר יוחאי אמר על עצמו לפני הסתלקותו ביום הזה: "אנא סימנא בעלמא", אני סימן בעולם. הוא הרגיש כתמרור שמכוון אל ריבונו של עולם, ללא מציאות משל עצמו. בדרגה הגבוהה של הענווה אין כל אינטרס להיות "בעל ענווה" אלא השפלות היא לשם שפלות ותו לא. בהוד שבהוד נכללת גם הדרגה הנמוכה ביותר של ההודאה והביטול, כשהאדם לא מרגיש באמת בטל אבל מבין שצריך להתבטל. בחסידות מוסבר שזהו "מודים דרבנן" שאנו אומרים בחזרת הש"ץ, שדרגת הביטול בו נמוכה מהביטול של "מודים" שבתוך תפילת שמונה עשרה. במודים דרבנן אנו אומרים "מודים אנחנו לך... על שאנו מודים לך, ברוך אל ההודאות". אנו מודים שצריך להודות ומודים לה' שנותן לנו את הכוח להודות גם באותם רגעים שאיננו מרגישים את זה.
הדרגה הנמוכה ביותר של ההודאה והביטול, כשהאדם לא מרגיש באמת בטל אבל מבין שצריך להתבטל. בחסידות מוסבר שזהו "מודים דרבנן" שאנו אומרים בחזרת הש"ץ, שדרגת הביטול בו נמוכה מהביטול של "מודים" שבתוך תפילת שמונה עשרה. במודים דרבנן אנו אומרים "מודים אנחנו לך... על שאנו מודים
לך, ברוך אל ההודאות". אנו מודים שצריך להודות ומודים לה' שנותן לנו את הכוח להודות גם באותם רגעים שאיננו מרגישים את זה.


יסוד שבהוד
יסוד שבהוד
שורה 67: שורה 65:
סיום העתקה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 06:46, ד' באייר, ה'תש"ף 06:46, 28 באפריל 2020 (IST)
סיום העתקה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 06:46, ד' באייר, ה'תש"ף 06:46, 28 באפריל 2020 (IST)
:לעניות דעתי, היות שאין הרבה ביאורים בחסידות על פרטי התכללות המידות, ורוב ככל הביאורים בזה (שבתקופה זו של הספירה הם פופולריים ביותר) הם הגיגים נאים והסקת מסקנות של הלומדים השונים, ברי סמכא ושאינם - אין מקומם בחב"דפדיה. ודאי לא בספירת ההוד.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 16:05, ד' באייר ה'תש"ף
:לעניות דעתי, היות שאין הרבה ביאורים בחסידות על פרטי התכללות המידות, ורוב ככל הביאורים בזה (שבתקופה זו של הספירה הם פופולריים ביותר) הם הגיגים נאים והסקת מסקנות של הלומדים השונים, ברי סמכא ושאינם - אין מקומם בחב"דפדיה. ודאי לא בספירת ההוד.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 16:05, ד' באייר ה'תש"ף
::דוקא על ספירת ההוד יש. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 21:37, ד' באייר, ה'תש"ף 21:37, 28 באפריל 2020 (IST)
31,501

עריכות

תפריט ניווט