שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 884 בתים ,  07:32, 20 בינואר 2020
אין תקציר עריכה
{{בעבודה מתמשכת}}
אנגליה היא מדינה באירופה עם קהילה גדולה של יהודים כ375,000 יהודים באנגליה.
==אנגליה==
 
===יהודי אנגליה===
היהודים הראשונים הגיעו לאנגליה עוד בימי חורבן [[בית שני]], המצב בין השלטונות ליהודים היה טוב, והם הרשו להם אף לקחת מס לבניית בתי עלמין מהיהודים, אולם לאחר זמן המצב בין השלטון ליהודים ירד . ובימי מלך בריטניה אדוארד ב[[ט' אב]] ה'נ הוא גזר גזירת גירוש על היהודים ולקח את רכושם. 16,000 יהודי אנגליה יצאו ברגל עם הספרי התורה מחוץ לאנגליה, במשך 360 שנה לא נראה שום יהודי באנגליה, לאחר 360 שנה בעזרתו של הרב [[מנשה בן ישראל]] הורשו היהודים לחזור בחזרה לאנגליה. {{ערך מורחב|צעירי אגודת חב"ד}} '''צעירי אגודת חב"ד באנגליה''' מרכז את פעילות [[חסידות חב"ד]] ו[[הפצת המעיינות]] במדינת [[אנגליה]]. בראש הארגון עומד כיום ה[[שליח]] הראשי, הרב [[ שמואל לו ]]. הארגון הוקם על-ידי הרב [[שלום בער בוטמן]] בשנת [[תשי"ז]], בשליחותו הישירה של [[הרבי מלך המשיח]].
הרב [[בן ציון שם טוב]] כינס את כל [[אנ"ש]] ב[[לונדון]], ויחד עם הרב [[שלום בער בוטמן]] הקימו ובחרו הנהלה לארגון. המנהל הנבחר הראשון היה הרב [[שמואל מנחם מענדל ליברוב]].
במשך השנים סייע מאד לפעילות, ותיפעל את הארגון הרב [[זלמן יפה]], בסיוע חתנו הרב [[שמואל לו]], וה[[שליח]] הראשי הרב סודאק.
מרכז הארגון הוא [[בלונדון]], ומכונה 'בית ליבואוויטשליובאוויטש'. את הסניף מנהל הרב פייביש וואגעל. לארגון זרועות בכל רחבי אנגליה. בראש הארגון עומד כיום ה[[שליח]] הראשי, הרב [[שמואל לו]].
==שלוחי חב"ד באנגליה==
 
===הרב נחמן סודאק===
 
{{ערך מורחב|נחמן סודק}}
===הרב שמואל לו===
 
{{ערך מורחב|שמואל לו}}
==מוסדות חב"ד באנגליה==
 
'''[[בית משיח לונדון]]'''
===בתי חב"ד באנגליה===
 
*'''בית חב"ד [[לונדון]]'''
 
*'''בית חב"ד מנצ'סתר'''
 
*'''בית חב"ד שפילד'''
{{תבנית:מדינות באירופה}}
 
[[קטגוריה:מדינות באירופה]]

תפריט ניווט