1,323
עריכות
אין תקציר עריכה |
(בתהליך עריכה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''מרכבה''' ענינו הוא ה[[ביטול]] בתכלית, עד שנעשה בבחינת מרכבה אל הרוכב בו. | |||
==ענינו== | |||
ב"מרכבה" שני עניינים עיקריים: א) ה[[ביטול]]. ב) ההתעלות. | ב"מרכבה" שני עניינים עיקריים: א) ה[[ביטול]]. ב) ההתעלות. | ||
שורה 5: | שורה 8: | ||
התעלות: המרכבה מעלה ומביאה את הרוכב למקום שאלמלא המרכבה לא יכול היה הרוכב להגיע לשם. | התעלות: המרכבה מעלה ומביאה את הרוכב למקום שאלמלא המרכבה לא יכול היה הרוכב להגיע לשם. | ||
==ענינו בעולמות== | |||
בדרך כלל מדובר על שני בחינות מרכבה. הראשון הוא ה[[אבות]] שהם בבחינת "חיוון עילאין", שהם המרכבה של [[עולם האצילות]]. השני הוא "חיוון תתאין" שהם המרכבה של [[עולמות בי"ע]] שהם מחנה [[מיכאל]] ומחנה [[גבריאל]], המלאכים של עולם ה[[בריאה]]. | |||
הראשון הוא ה[[אבות]], עליהם נאמר כי "[[האבות הן הן המרכבה]]", שה[[אבות]] הם בחינת מרכבה אל ה[[ספירות]] של [[עולם האצילות]]. כך [[אברהם]] הוא בחינת מרכבה ל[[ספירת החסד]] של עולם האצילות, [[יצחק]] הוא בבחינת מרכבה ל[[ספירת הגבורה]] של [[עולם האצילות]], וכן [[יעקב]] הוא בבחינת מרכבה ל[[ספירת התפארת]] של עולם האצילות. | |||
הבחינה השניה של מרכבה, היא המרכבה המוזכרת בנבואת יחזקאל. שם נאמר כי ה[[אופנים]] ו[[חיות הקודש]] נושאות את המרכבה. | |||
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] |
עריכות