37,397
עריכות
מ (הגהה) |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
== ענין החג == | == ענין החג == | ||
[[אדמו"ר הריי"צ]] כותב{{הערה|ספר השיחות תש"ג בשיחה לשביעי של פסח.}} שה[[גילוי|גילויים]] שהיו אצל ה[[רביים]] בשביעי ו[[אחרון של פסח|אחרון]] של פסח הם יותר נעלים מהגילויים שהיו בראש השנה וביום כיפור ומכל "{{מונחון|אַנדערע גילויים|הגילויים האחרים}}", כמו כן מאריך אדמו"ר הריי"צ אודות מעלת ה[[טבילה במקווה]] שבערב שביעי של פסח. | |||
[[הרבי]] מסביר כי ענינו של שביעי של פסח הוא [[קריעת ים סוף]], שהוא ענין הקשור עם משה רבינו, כמו שכתוב בוקע ים לפני '''משה''', ולכן כתיב "אז ישיר גו'" לשון יחיד, אלא שגם בני ישראל עמדו אז | [[הרבי]] מסביר כי ענינו של שביעי של פסח הוא [[קריעת ים סוף]], שהוא ענין הקשור עם משה רבינו, כמו שכתוב בוקע ים לפני '''משה''', ולכן כתיב "אז ישיר גו'" לשון יחיד, אלא שגם בני ישראל עמדו אז במדריגת משה; ואילו [[אחרון של פסח]] קשור עם הארת ה[[משיח]]. | ||
זהו החילוק בין הימים הראשונים של פסח ובין הימים האחרונים של פסח, שהימים הראשונים של פסח שייכים ל[[יציאת מצרים]] שהיתה על ידי משה רבינו, והימים האחרונים של פסח שהם שביעי של פסח ואחרון של פסח, שייכים לגאולה העתידה. | זהו החילוק בין הימים הראשונים של פסח ובין הימים האחרונים של פסח, שהימים הראשונים של פסח שייכים ל[[יציאת מצרים]] שהיתה על ידי משה רבינו, והימים האחרונים של פסח שהם שביעי של פסח ואחרון של פסח, שייכים לגאולה העתידה. |