1,323
עריכות
מאין תקציר עריכה |
(באמצע עריכה) |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
==ענינו== | ==ענינו== | ||
[[עולם הבריאה]] הוא | [[עולם הבריאה]] הוא השלב הראשון בירידת העולמות מ[[עולם האצילות]] בו שוכן [[אור אין סוף]] ונמצא הוא ב[[ביטול]] גמור, אל [[עולם העשיה]] שהוא העולם הנפרד ביותר, מדור ה[[חיצונים והקליפות]]. ככל שהעולמות יורדים כן מצטמצם האור האלוקי שבהם, ונעשים הם בבחינת [[ישות]]. | ||
בפרטות, הירידה מן עולם ה[[אצילות]] ל[[עולם הבריאה]] הוא צמצום גדול בדרך של [[אין ערוך]] שכן הירידה של האור מעולם האצילות ל[[עולם הבריאה]] היא באמצעות [[פרסא]], כלומר, וילון. | |||
מצד אחד עולם זה הוא ראשון העולמות הנפרדים, עולמות [[בי"ע]], ונחשב הוא כ[[יש מאין]] ביחס ל[[עולם האצילות]]. ומן הצד השני, עולם זה עדיין מרגיש את מקורו, [[עולם האצילות]], ונקרא הוא בשם [[עולם הכסא]], ביחס לגילוי של [[עולם האצילות]] | |||
==ראשית הפירוד== | ==ראשית הפירוד== | ||
עולם הבריאה הוא העולם הראשון ב[[סדר ההשתלשלות]] בו נוצרים ברואים נפרדים. זהו ענינו של הפסוק, "ונהר יוצא מעדן", כלומר, [[ספירת הבינה]] הנקראת [[נהר]] יוצאת מ[[ספירת החכמה]] הנקראת בשם [[עדן]], "להשקות את הגן" כלומר את [[מלכות דאצילות]], "ומשם יפרד לארבעה ראשים | עולם הבריאה הוא העולם הראשון ב[[סדר ההשתלשלות]] בו נוצרים ברואים נפרדים. זהו ענינו של הפסוק, "ונהר יוצא מעדן", כלומר, [[ספירת הבינה]] הנקראת [[נהר]] יוצאת מ[[ספירת החכמה]] הנקראת בשם [[עדן]], "להשקות את הגן" כלומר את [[מלכות דאצילות]], "ומשם יפרד לארבעה ראשים" שהחל מ[[עולם הבריאה]], ישנו התחלקות ופירוד. | ||
==הספירות בעולם זה== | |||
עולם זה הוא הראשון בו מתגלות עשר הספירות כ[[כלים]], היות שהוא בא לאחר [[עולם האצילות]], בו עשר הספירות הם רק [[אורות]] ולא כלים. | |||
==יצירי עולם זה== | ==יצירי עולם זה== | ||
בעולם הבריאה ישנם [[עשר ספירות]] מהם נבראו ה[[שרפים]]. | בעולם הבריאה ישנם [[עשר ספירות]] מהם נבראו ה[[שרפים]]. | ||
עולם זה הוא כנגד ספירת ה[[בינה]] ב[[סדר ההשתלשלות הכללי]], מפני שבעולם זה ה[[אור]] האלוקי מתפשט לפרטים, באופן של בינה. | עולם זה הוא כנגד ספירת ה[[בינה]] ב[[סדר ההשתלשלות הכללי]], מפני שבעולם זה ה[[אור]] האלוקי מתפשט לפרטים, באופן של בינה. | ||
מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. כתוב ב[[תיקוני הזוהר|תיקונים]] ש"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי השם בדחילו ורחימו, שנמשכות מן הבינה ודעת של גדולת אין סוף ברוך הוא. | |||
בעולם | |||
עולם הבריאה הוא בחינת [[יחודא תתאה]], שהוא בבחינת הבריאה שבטלה לקדוש ברוך הוא, כפי שמתוארת בתפילה - "וצבא השמים לך משתחוים". ביטול והשתחוואה זו של צבא השמיים לקדוש ברוך הוא הם בצורה ממנה משתמע כי "[[יש מי שבטל]]". | עולם הבריאה הוא בחינת [[יחודא תתאה]], שהוא בבחינת הבריאה שבטלה לקדוש ברוך הוא, כפי שמתוארת בתפילה - "וצבא השמים לך משתחוים". ביטול והשתחוואה זו של צבא השמיים לקדוש ברוך הוא הם בצורה ממנה משתמע כי "[[יש מי שבטל]]". | ||
גם המלאכים של עולם הבריאה הם בבחינת מהות ומציאות נפרד מאלקות, ואף על פי שהם בטלים ומשתחוים כלפיו - מכל מקום מהותם ועצמותם של המלאכים הוא בבחינת כיסוי והסתר לאלופו של עולם, שהוא אין עוד מלבדו ממש, בבחינת [[יחודא עילאה]]. | גם המלאכים של עולם הבריאה הם בבחינת מהות ומציאות נפרד מאלקות, ואף על פי שהם בטלים ומשתחוים כלפיו - מכל מקום מהותם ועצמותם של המלאכים הוא בבחינת כיסוי והסתר לאלופו של עולם, שהוא אין עוד מלבדו ממש, בבחינת [[יחודא עילאה]]. | ||
== | ==הופעת הקליפות== | ||
מדור | בעולם זה [[קליפת נוגה]] היא רובה טוב ומיעוטה רע. ביחס ל[[עולם האצילות]] עולם זה מהווה תחילת מדור ה[[קליפות]], שכן ב[[עולם האצילות]] [[קליפת הנוגה]] כולה טוב, ואין בה מציאות של רע. אף על פי כן, כיוון שרובו של [[קליפת הנוגה]] הוא טוב, ורק מיעוטה רע, והרי המיעוט בטל לרוב, הרי שעולם זה הוא עדיין בבחינת טוב לעומת [[עולם היצירה]] ו[[עולם העשיה]], שם הרע שולט בפועל. | ||
{{לימוד}} | {{לימוד}} |
עריכות