1,023
עריכות
מאין תקציר עריכה |
(התחלת עריכה קלה...) |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==ענינם== | ==ענינם== | ||
ל"ב נתיבות חכמה הם כלשונו של [[ספר יצירה]] "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו". וכפי שמבואר שם ל"ב הנתיבות הם כנגד עשר ה[[ספירות]] ועשרים ושנים ה[[אותיות]]. | ל"ב נתיבות חכמה הם כלשונו של [[ספר יצירה]] "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו". וכפי שמבואר שם, ל"ב הנתיבות הם כנגד עשר ה[[ספירות]] ועשרים ושנים ה[[אותיות]]. | ||
כמו כן ל"ב נתיבות חכמה הם כגד שלושים ושנים שמות | כמו כן ל"ב נתיבות חכמה הם כגד שלושים ושנים שמות אלוקיים המוזכרים במעשה בראשית. | ||
כבוד בגימטריא ל"ב, ו"כבוד חכמים ינחלו". | כבוד בגימטריא ל"ב, ו"כבוד חכמים ינחלו". | ||
==נתיב הראשון== | ==נתיב הראשון== | ||
ענינם של הנתיבים הוא התגלות, על | ענינם של הנתיבים הוא התגלות, על משקל הביטוי "נתיב" שעוסק בדרך מהירה וקלה מעיר לעיר או ממקום למקום. ולכן משלושים ואחד נתיבות החכמה נמשכים [[ש"י עולמות]]. | ||
מה שאין כן בנתיב הראשון של נתיבות חכמה הוא למעלה מבחינה זו שהוא בחינת פנימיות אבא אשר לא מתגלה, "נתיב אשר לא ידעו עיט". | |||
==ל"ב נתיבות חכמה וחמשים שערי בינה== | ==ל"ב נתיבות חכמה וחמשים שערי בינה== | ||
ההבדל בין ל"ב נתיבות חכמה ו[[חמשים שערי בינה]], הוא שבחכמה הם נתיבות, ובבינה הם שערים. וההפרש הוא ששערים הם הידועים לרבים, | ההבדל בין ל"ב נתיבות חכמה ו[[חמשים שערי בינה]], הוא שבחכמה הם נתיבות, ובבינה הם שערים. וההפרש הוא ששערים הם הידועים לרבים, מה שאין כן נתיבות שהוא רק ליחידי סגולה, כמו שנאמר: "נתיב לא ידעו עיט". | ||
ל"ב נתיבות חכמה שייכים רק ליחידי סגולה שהם אלו ששייכים לבחינת החכמה דמקננא באצילות, והיינו שהם ידועים רק לנשמות דאצילות. | ל"ב נתיבות חכמה שייכים רק ליחידי סגולה שהם אלו ששייכים לבחינת החכמה דמקננא באצילות, והיינו שהם ידועים רק לנשמות דאצילות. | ||
חילוק נוסף הוא | חילוק נוסף הוא: ל"ב נתיבות חכמה ממשיכות מ[[חכמה]] ל[[בינה]], ואילו חמשים שערי בינה ממשיכות מ[[בינה]] ל[[מידות]]. | ||
==שלושים ושנים חוטי ציצית== | ==שלושים ושנים חוטי ציצית== |
עריכות