נסירה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 3,144 בתים ,  29 באוגוסט 2018
אין תקציר עריכה
(יצירת דף עם התוכן "{{עריכה}} ==הנסירה בעבודה== הרבי הקודם<ref>במאמר ד"ה כי עמך הסליחה, תשט</ref> מבאר ענין הנסירה ב...")
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{עריכה}}
{{עריכה}}
ה '''נסירה''' היא מסודות מעשי בראשית ומעשי מרכבה המורה על חיתוך והפרדת הזכר והנקבה זה מזה ממה שהיו בתחילת בריאתם מחוברים יחד לגוף אחד כעין אנדרוגינוס ודיפרוסופון (דו פרצופי). בקבלת האר"י מראה הנסירה על תיקון העולמות הרוחניים העליונים, הפרדת וחיתוך פרצוף זעיר אנפין (בחינת הזכר) מפרצוף הנוקבא שהם היו מחוברים יחד בזמן בריאת העולם ואחר כך 'נוסרו' והופרדו לשני פרצופים נפרדים. בספרי קבלה מובא שבכל ראש השנה חוזר המצב בבחינות מסוימות לקדמותו, ומתרחשת נסירה מחדש (פרי עץ חיים עמ' תקמ"ו).
מקור המילה 'נסירה' היא מלשון המדרש אמר רבי שמואל בר נחמן: בשעה שברא הקב"ה את אדם הראשון דיפרוסופון (דו פרצופי, שתי דמויות שונות המחוברות זו לזו) בראו, ונסרו, ועשאו גביים, גב לכאן וגב לכאן.
== בפנימיות התורה==
בקבלת האר"י משמעות הנסירה הפרדת וחיתוך פרצוף [[זעיר אנפין]] (בחינת הזכר) מפרצוף  ספירת ה[[מלכות]] הנוקבא שהם היו מחוברים יחד בזמן בריאת העולם ואחר כך ננסרו ונפרדו לשני פרצופים נפרדים. וכן בכל ראש השנה חזר הדבר לקדמותו, לכן צריך הנסירה מחדש בכל שנה (פרי עץ חיים עמ' תקמ"ו).
ענין הנסירה היא להסיר כל בחינות הדינים אשר נמצאים באחורי זעיר אנפין ולהעביר אותם אל הנקבה וישאר זעיר אנפין בבחינת חסדים ללא כל דינים והנוקבא תשאר בבחינת דינים ללא כל חסדים ואחר כך אנו ממתקים ומבסמים את הדינין אשר בנוקבא. ועל ידי הגבורות האלו היא נבנית ונהיית לפרצוף (קבלה) שלם, ולאחר מכן הם יכולים לחזור ולעמוד פנים בפנים ולהזדווג.
ביום א' של ראש השנה שהוא יום שישי שנברא בו אדם הראשון ואז הפיל ה' תרדמה על זעיר אנפין כדי לנסור את הנוקבא העומדת באחוריו. וכך היה אופן נסירתה כי תחילה היו הדינים האלו באים לה על ידי זעיר אנפין שנותן לה בחינת הגבורות והדינים אשר בדעת שלו.
הנסירה נמשכת בעשרה ימים עשרת ימי תשובה שמן ראש השנה ליום הכפורים. בכל עשרה הימים אלו זעיר אנפין ונוקבא עומדים ודבוקים זה לזה אחור באחור והם דבוקים זה לזה מן החזה שלו ולמטה וכל זאת מפני שעדיין לא נגמרה מלאכת הנסירה עד יוה"כ.


==הנסירה בעבודה==
==הנסירה בעבודה==
6,031

עריכות

תפריט ניווט