1,323
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''ל"ב נתיבות חכמה''' הם שלושים ושתים המשכות של ספירת ה[[חכמה]], | '''ל"ב נתיבות חכמה''' הם שלושים ושתים המשכות של ספירת ה[[חכמה]], המשתלשלים מטה בעולמות. | ||
==ענינם== | |||
ל"ב נתיבות חכמה הם כלשונו של [[ספר יצירה]] "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו". וכפי שמבואר שם ל"ב הנתיבות הם כנגד עשר ה[[ספירות]] ועשרים ושנים ה[[אותיות]]. | |||
כמו כן ל"ב נתיבות חכמה הם כגד שלושים ושנים שמות אלוקים המוזכרים במעשה בראשית. | |||
כבוד בגימטריא ל"ב, ו"כבוד חכמים ינחלו". | |||
==נתיב הראשון== | |||
ענינם של הנתיבים הוא התגלות, על דרך משל של נתיב ההולך מעיר לעיר, ולכן מן שלושים ואחד נתיבות החכמה נמשכים [[ש"י עולמות]]. מה שאין כן בנתיב הראשון של נתיבות חכמה הוא למעלה מבחינה זו שהוא בחינת פנימיות אבא אשר לא מתגלה, "נתיב אשר לא ידעו עיט". | |||
==ל"ב נתיבות חכמה וחמשים שערי בינה== | |||
ההבדל בין ל"ב נתיבות חכמה ו[[חמשים שערי בינה]], הוא שבחכמה הם נתיבות, ובבינה הם שערים. וההפרש הוא ששערים הם הידועים לרבים, משא"ג נתיבות שהוא לרק ליחידי סגולה, כמו שנאמר: "נתיב לא ידעו עיט". | |||
ל"ב נתיבות חכמה שייכים רק ליחידי סגולה שהם אלו ששייכים לבחינת החכמה דמקננא באצילות, והיינו שהם ידועים רק לנשמות דאצילות. | |||
חילוק נוסף הוא כי ל"ב נתיבות חכמה ממשיכות מ[[חכמה]] ל[[בינה]], ואילו חמשים שערי בינה ממשיכות מ[[בינה]] ל[[מידות]]. | |||
==שלושים ושנים חוטי ציצית== | |||
מצוות ה[[ציצית]] הוא המשכה של ל"ב נתיבות חכמה מבחינת [[אור מקיף|אור המקיף]] של ה[[טלית]], ואלו הם שלושים ושנים החוטים של הציצית. | מצוות ה[[ציצית]] הוא המשכה של ל"ב נתיבות חכמה מבחינת [[אור מקיף|אור המקיף]] של ה[[טלית]], ואלו הם שלושים ושנים החוטים של הציצית. | ||
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] |
עריכות