402
עריכות
מ (החלפת טקסט – "הסתלקותו" ב־"הסתלקותו") |
חסיד של הרעבע (שיחה | תרומות) |
||
שורה 20: | שורה 20: | ||
=== תחנת הרכבת של רודניא === | === תחנת הרכבת של רודניא === | ||
[[קובץ:רודניא.jpg|שמאל|ממוזער|250px|תחנת הרכבת של רודניא]] | [[קובץ:רודניא.jpg|שמאל|ממוזער|250px|תחנת הרכבת של רודניא]] | ||
העיירה מרוחקת כעשרים קילומטר מ[[ליובאוויטש]] ובה נמצאת תחנת | העיירה מרוחקת כעשרים קילומטר מ[[ליובאוויטש]] ובה נמצאת תחנת ה[[רכבת]] הקרובה ביותר לעיירה דרכה היו החסידים עושים את דרכם ל[[ליובאוויטש]] בתקופת [[אדמו"ר המהר"ש]]. | ||
אצל חסידים מסופר שכאשר רצתה הממשלה להניח את פסי | אצל חסידים מסופר שכאשר רצתה הממשלה להניח את פסי ה[[רכבת]] התכנון הראשוני היה שהמסילה תעבור דרך [[ליובאוויטש]], ואחרי התנגדותו הנחרצת של [[הצמח צדק]] ופעילותם של העסקנים החסידיים - הצליחו להביא לשינוי תוואי המסלול, והתחנה נקבעה ברודניא. | ||
בספר [[רשימות דברים]] של הרב [[יהודה חיטריק]] מסופר{{הערה|מהדורה מחודשת, עמוד 387.}} שעד לבנייתה שלתחנת | בספר [[רשימות דברים]] של הרב [[יהודה חיטריק]] מסופר{{הערה|מהדורה מחודשת, עמוד 387.}} שעד לבנייתה שלתחנת ה[[רכבת]] ברודניא היו תושבי [[ליובאוויטש]] מתפרנסים ברווח והיו עוסקים לפרנסתם בירידים הרבים שהיו מתקיימים בעיירה, אך בעקבות בניית תחנות ה[[רכבת]] ב[[קראסנאיע]] וברודניא הסמוכות לליובאוויטש, רבים מהירידים עברו להתקיים בסמיכות לתחנות הרכבת כדי לחסוך את עלויות ההובלה, והדבר פגע בפרנסה של תושבי [[ליובאוויטש]]. | ||
==אישים בעיירה== | ==אישים בעיירה== |